رئیس رسانه مل در بازدید از پشت‌صحنه آغازین روز فیلمبرداریِ فصل ایران «سلمان فارسی»:

تلاش می‌کنیم کار طبق برنامه پیش برود | شروع قوی فصل دوم تولید سریال سلمان

گزارش «جام‌جم» از آخرین جزئیات سریال تاریخی داوود میرباقری

سلمان فارسی به وطن باز می‌گردد

کافی است قاب‌های ماندگار و اثرگذار سریال‌های تاریخی که از تلویزیون پخش شده را کنار هم بگذاریم. بدون تردید بسیاری از قاب‌های ماندگار مدیون کسی نیست جز داوود میرباقری که در تمام این سال‌ها تلاش کرده به بهترین شکل روایتگر تاریخ اسلام و ایران باشد.
کافی است قاب‌های ماندگار و اثرگذار سریال‌های تاریخی که از تلویزیون پخش شده را کنار هم بگذاریم. بدون تردید بسیاری از قاب‌های ماندگار مدیون کسی نیست جز داوود میرباقری که در تمام این سال‌ها تلاش کرده به بهترین شکل روایتگر تاریخ اسلام و ایران باشد.
کد خبر: ۱۴۱۵۸۳۶
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه

مگر می‌شود از مختار حرف زد و مخاطب به یاد صحنه‌های تاثیرگذار عاشورا در این اثر نیفتد یا سخنرانی دومه الحسنا مادر مختار ثقفی در مسجد که نقش آن را ژاله علو بازی می‌کرد، تداعی نشود. ضمن این‌که این سریال هر سال در ایام محرم بازپخش می‌شود و همچنان مخاطب خودش را دارد. وقتی از سریال امام علی(ع) حرف می‌زنیم، به یاد صحنه‌ای خواهیم افتاد که امام علی (ع) روز شهادتش به سمت مسجد می‌رود؛ پرنده‌ها جلو پایش می‌رفتند و نمی‌گذاشتند امام وارد مسجد شود. اگر نگاهی هم به معصومیت از دست رفته داشته باشیم، مسلما به یاد نقش ماریا با بازی فریبا کوثری و چالش‌هایی که با مردم داشت، می‌افتیم. تعداد این قاب‌های ماندگار کم نیست و برای آنها که بیشتر اهل تماشای سریال هستند، داوود میرباقری و پروژه‌های ماندگارش همچون «امام علی(ع)»، «مختارنامه» و «معصومیت از دست رفته» پیوند خورده است. او از اواخر سال ۹۸ سریال سلمان فارسی را کلید زده و همچنان مشغول کارگردانی این سریال از صحابه حضرت محمد(ص) است. در این گزارش به جزئیات این سریال اشاره کردیم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش جام‌جم، سال‌هاست تلویزیون ساخت سریال‌های فاخر یا همان ویژه الف را کلید زده تا محتوایی که به مخاطبان عرضه می‌شود، استاندارد لازم را داشته باشد و در عین حال، به مباحث مهم تاریخی و شخصیت‌های برجسته آن بپردازد. پیش از این مجموعه‌هایی مثل، امام علی(ع)، محتارنامه، مردان آنجلس و آتش و باد بر همین اساس روی آنتن رفته بود. در ادامه این تلاش رسانه ملی، چند سالی است که ساخت سریال سلمان فارسی شروع شده و همچنان ادامه دارد.  پروژه‌های الف ویژه یا فاخر، پرچم‌دار مسائل فرهنگی در عرصه سینما و تلویزیون هستند. بنابراین اگر قصه و پروداکشن خوب باشد و کارگردانی علاقه‌مند، دغدغه‌مند و مولف هم پای کار قرار گیرد، می‌توان کارهای تاریخی قوی ساخت که برای همیشه در ذهن مخاطب بنشیند. داوود میرباقری از اواسط سال ۹۸ مشغول ضبط سریال سلمان فارسی به تهیه‌کنندگی حسین طاهری است.  فیلمبرداری این سریال از زمستان سال ۹۸ در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شد و در این سال‌ها گروه در مناطق مختلف مشغول ضبط بودند و همچنان ضبط این سریال ادامه دارد. نکته قابل تامل این که گروه سازنده سریال سلمان فارسی در روزهایی که شیوع ویروس منحوس کرونا هم شدت گرفته بود به کارشان ادامه دادند. می‌توان گفت یکی از بخش‌های سخت قصه سریال سلمان فارسی که تصویربرداری را دشوارتر کرد، بخش‌های دریایی قصه بود. گروه سازنده برای این بخش از ویژوال افکت و جلوه‌های تصویری زیادی بهره می‌برد. شهرک سینمایی نور از دیگر لوکیشن‌های این سریال بود که خرابه‌های شام در این بخش‌ها ضبط شده است. همچنین گروه سازنده سریال سلمان فارسی در چند ماه پایانی سال گذشته راهی ارمنستان شد تا بخش‌هایی از سریال را در این کشور تصویربرداری کند. آنها سپس برای ادامه کار به ایران بازگشتند.
 
بخش‌های ایران در شهرک غزالی 
حال این سوال برای مخاطبان پیش آمده که این روزها گروه سازنده سریال کجا مستقر است و چه بخش‌هایی از سریال را تصویربرداری می‌کنند. در پاسخ به این سوال باید گفت که گروه تولید سریال سلمان فارسی قرار است به زودی تصویربرداری فصل جدیدی از این مجموعه را که مربوط به بخش‌های ایران می‌شود، شروع کند. ابتدا این بخش در شهرک سینمایی تلویزیونی غزالی آغاز خواهد شد. دکورهای این بخش در شهرک ساخته شده و به مرور بقیه بخش‌ها هم ساخته می‌شود. البته تصویربرداری بخش‌های ایران در لوکیشن‌های مختلفی انجام خواهد شد و گروه سازنده برای این منظور راهی مناطق مختلف خواهد شد.سریال سلمان فارسی به زندگی و زمانه صحابه و یار ایرانی پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌پردازد و سه فصل دارد که شامل دوران ایران، بیزانس و حجاز صدر اسلام می‌شود. ممکن است این سوال مطرح شود که چه هنرمندانی قرار است در بخش ایران بازی کنند. پیگیری های ما نشان داده که فرهاد اصلانی نقش تاجر را بازی می‌کند و محمدرضا هدایتی هم در این مجموعه گریم بسیار متفاوتی دارد و در فصل بیزانس هم حضور داشتند راهی فصل ایران خواهند شد و مخاطبان آن دو را در این فصل از سریال خواهند دید.

جزئیاتی از سریال سلمان فارسی 

ادامه ساخت لوکیشن‌های سریال «سلمان فارسی» در فصل ایران  
شایعه بازی شهاب حسینی و مصطفی زمانی 
شجاع نوری، بازیگر میانسالی و کهنسالی سلمان 
حضور فرهاد اصلانی و محمدرضا هدایتی در خط رابط فصل ایران به بیزانس 
ادامه شایعات با نام حسین یاری
حضور قطعی فرهاد اصلانی به عنوان تاجر 
فصل ایران، پربازیگرترین و خاص‌ترین فصل سریال 

بازیگرانی که تا الان جلوی دوربین رفته‌اند

احترام برومند، مهدی فقیه، محمدرضا هدایتی، داریوش فرهنگ، فرهاد اصلانی، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران، تورج نصر، چند بازیگر خارجی و ۱۵۰۰ بازیگر تئاتر و بومی

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها