به بهانه برگزاری نکوداشت حجت‌الاسلام قرائتی در رسانه‌ملی

برای شیخ دوست‌داشتنی

«خدا عمر طولانی بده به حاج‌آقا»، «واقعا همچین انسان‌های بزرگواری کم هستند»، «از بچگی پای درس‌هایی از قرآن می‌نشستم. چقدر سخته می‌بینم گرد پیری روی چهره‌شون نشسته‌»، «بسیار‌شیرین و دلنشین صحبت می‌کنند»، «با دیدن برنامه‌های ایشان بود که به قرآن علاقه‌مند شدم» و... .
«خدا عمر طولانی بده به حاج‌آقا»، «واقعا همچین انسان‌های بزرگواری کم هستند»، «از بچگی پای درس‌هایی از قرآن می‌نشستم. چقدر سخته می‌بینم گرد پیری روی چهره‌شون نشسته‌»، «بسیار‌شیرین و دلنشین صحبت می‌کنند»، «با دیدن برنامه‌های ایشان بود که به قرآن علاقه‌مند شدم» و... .
کد خبر: ۱۴۱۴۲۹۹
نویسنده امیررضا بشیری | کارشناس رسانه

اینها تنها چند نمونه از نظرات پرشمار مردم است که در پای ویدئوهای بازنشر شده از مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام قرائتی در صفحات مجازی ثبت شده است. نظرات را که می‌خوانی، مطمئن می‌شوی که «شیخ رسانه» جور دیگری در دل آنها جای دارد. این‌که فردی ۴۴ سال حضور مستمر در رسانه و البته در میان مردم داشته باشد و محبوبیتش هر روز بیشتر از قبل شود، حتما دلایل مهمی دارد. شاید باید کلید اصلی این اتفاق را در فهم زیاد مردم جست. آنها افراد زلال، صادق و خالص را به‌خوبی تشخیص می‌دهند و از روی معرفت زیادشان قدردان آنها هستند. مگر در همین سال‌های اخیر شدت‌ارادت آنها به حاج‌قاسم را به چشم ندیدیم؛ حاج‌قاسمی که برای آنها مصداقی از اخلاص و پاکی بود.
در چند هفته منتهی به برنامه، چندین مرتبه حاج آقای قرائتی به‌دوستان برگزارکننده با لحن و شیوه ویژه خود تاکید کرده بود که تمایلی بر این ندارد برنامه به توصیف و تمجید از ایشان خلاصه شود؛ بلکه باید از این فرصت برای بیان مسائل ریز و درشت و نکات مدیریتی و رسانه‌ای پیرامون اقدامات قرآنی ایشان و بیان موارد مربوط به موفقیت در عرصه تبلیغ استفاده کرد. او این دغدغه را داشت که حاضران در جلسه که مدیران رسانه‌ملی هستند، حتما بتوانند از محتوای آن توشه‌ای برای خود بردارند. حتی چند روز قبل از برنامه که برای ضبط ویدئویی به منزلش رفته بودیم، به سؤالات ما در مورد زندگی شخصی‌اش به‌سختی پاسخ داد و می‌گفت سؤالات مهم‌تری هست که می‌توانیم از او بپرسیم.
حاج آقای قرائتی در صحبت‌هایش در این مراسم، از لزوم توجه به روان‌شناسی تبلیغات برای مبلغین سخن گفت. البته که شاید نیازی به گفتن این نکته هم نبود زیرا خود در قامت یک سخنران با کوله‌باری از تجربه و با استفاده از ابزار طنز و جذابیت آن، نبض مخاطبان در سالن را در دستش گرفته بود و به‌طور عملی این فوت و فن را برای همگان تدریس کرد.
احترام و محبوبیت این شیخ دوست‌داشتنی، میان مسئولان با نگاه‌های مختلف هم موج می‌زند. برای این برنامه از بین آنها هم افرادی را داشتیم که از اول وقت، خود را به سالن رساندند تا در برنامه حاضر باشند و هم افرادی بودند که با تاخیر و حتی پس از برنامه، خود را به رسانه‌ملی رساندند و در بیرون از سالن ارادت خود را به استاد عرض کردند. باید به مسئولان رسانه‌ملی تبریک گفت بابت توفیقی که نصیب‌شان شد تا پس از سال‌ها برای این شخصیت برجسته قرآنی، نکوداشتی در‌خور او برگزار کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها