در برخی مناطق روسیه شرایط فوق‌العاده اعلام شده و رئیس جمهور این کشور می‌گوید هر کس به آن پایبند نباشد به مدت یک ماه بازداشت خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۵۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرده که بر اساس آن اگر کسی قانون شرایط فوق‌العاده در کشور را نقض کند، به مدت ۳۰ روز بازداشت خواهد شد.

گاردین همچنین به نقل از رسانه‌های روسی می‌گوید مبلغ زیادی پول نقد در دفتر یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر در سن پترزبورگ کشف شده است. این پول که ۴ میلیارد روبل (۴۷ میلیون دلار) برآورد شده، برای پوشش حقوق و سایر هزینه‌های جنگنده‌ های واگنر بوده است.

گفتنی است، یوگنی پریگوژین، رئیس نیرو‌های شبه نظامی واگنر که پیش‌تر متحد پوتین بود، در پی اختلاف با مسکو شب گذشته اعلام کرد نیرو‌های او برای برکناری رهبر ارشد نظامی این کشور وارد روسیه شده اند.

رئیس واگنر مدعی شد نیروهایش کنترل سایت‌های نظامی در جنوب شهر روستوف را در دست گرفته‌اند. روستوف یک شهر استراتژیک محسوب می‌شود و ستاد نظامی در این شهر بر نبرد‌های اوکراین نظارت دارد. ویدیو‌های دیگری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، خودرو‌های نظامی از جمله تانک‌ها را در خیابان‌های این شهر نشان می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این شورش را محکوم کرد و گفت که این شورش یک «خنجر از پشت» به کشور و مردم است. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها