دیدار مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما با جواد انصافی

هنرمندی که جایگاهش را حفظ کرده است

حسین قرایی، مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما همراه با علی کشوری، فرزند شهید کشوری و جمعی از اصحاب رسانه با گل، شیرینی و هدیه به دیدار جواد انصافی در منزلش رفتند و شنونده درد‌دل‌های این هنرمند شدند.
حسین قرایی، مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما همراه با علی کشوری، فرزند شهید کشوری و جمعی از اصحاب رسانه با گل، شیرینی و هدیه به دیدار جواد انصافی در منزلش رفتند و شنونده درد‌دل‌های این هنرمند شدند.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۲۹
نویسنده زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه

در این دیدار قرایی با اشاره به فعالیت‌های هنری انصافی گفت: همیشه وقتی نام آقای انصافی می‌آید، فضای نوستالژیک دهه ۶۰ و برنامه عبدلی و اوستا را به یاد می‌آورم. چیز دیگری که در ذهنم همیشه هست، این است که آقای انصافی همواره جایگاه خود را حفظ کرده.
به گزارش جام‌جم، جواد انصافی، بازیگر در بخشی از این دیدار گفت: نمایش تخت حوضی تنها نمایش ملی ماست که در دنیا نظیر ندارد و نمونه مشابهی هم برای آن نیست. حسین قرایی، مدیر‌کل روابط‌عمومی صداوسیما همچنین یادی از امیر پارسی در نقش اوستا کرد و ادامه داد: همیشه نام شما دو نفر در ذهنم کنار هم قد می‌کشد. با ایشان هم در مراسمی صحبت کردم و گفتم نمایش عبدلی و اوستا هنوز هم ظرفیت کار کردن دارد.
انصافی در این‌باره توضیح داد: اتفاقا بحثی که در این مدت داشتیم، این بود که این شخصیت‌ها جای کار بسیاری دارد و می‌توان روی آن کار کرد. طرح این برنامه را هم به یکی از شبکه‌ها ارائه دادم اما به نتیجه نرسید. قرایی در ادامه سؤالاتی درباره فرزندان این هنرمند پرسید و همسر انصافی هم از فرزندانش گفت که هر‌کدام در زمینه هنر فعالیت می‌کنند و خانواده‌های‌شان هنری هستند. همسر انصافی از ارتباطش با همسر و سختی‌های زندگی با هنرمند نکاتی را بیان کرد.

یک طنز واقعی
همچنین انصافی درباره شخصیت سیاه در نمایش‌های سیاه‌بازی گفت و با مدیر‌کل روابط‌عمومی رسانه ‌ملی در این‌باره صحبت کرد. یکی از مباحثی که میان آنها رد و بدل شد، این بود که سیاه‌بازی هم نمایش طنز است و هم مسائل مهمی را بیان می‌کند و قرایی خطاب به انصافی گفت که طنز شما هجو و هزل نیست و واقعا طنز است. انصافی هم این‌طور پاسخ داد: تمام تلاش ما همین است که طنز ما تبدیل به هجو نشود. ما هم برای این‌که کاری در این زمینه انجام داده باشیم، نمایش عبدلی و اوستا را اجرا کردیم که عبدلی همان سیاه در این نمایش است که سفید و به‌روز و اثرگذار شده است.
در بخش دیگری از این دیدار قرایی درباره بداهه‌گویی انصافی در نمایش‌های طنز و مردمداری‌اش نکاتی را بیان کرد و افزود: آقای انصافی می‌تواند یک الگو و اسوه در این کار محسوب شود. انصافی از خاطرات اجرایش برای بچه‌های معلول و نابینا تعریف کرد و این‌که چقدر توانسته با آنها ارتباط برقرار کند. همچنین از همکاری با همسرش که طراحی لباس انجام می‌دهد در حوزه کاری خودشان گفت. در این بین قرایی نقبی به دوران جنگ و دفاع‌مقدس زد و انصافی هم در این‌باره گفت: من در آن دوران روابط‌عمومی مخابرات بودم و بابت کار یک هفته به جبهه رفتم و برای رزمنده‌ها برنامه اجرا کردم. آن زمان هنوز عبدلی و اوستا شکل نگرفته بود اما برای‌شان برنامه اجرا می‌کردم.

نگارش آیین‌های نوروز به قلم انصافی
در بخش دیگری از این دیدار انصافی درباره سفرهایی که برای تحقیق و اجرا در زمینه سیاه‌بازی و بازیگری و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ کشورهای دیگر داشته، گفت و این‌که در تمام ایران اجراهای خاص و نمایش‌های پرمخاطبی را روی صحنه برده است. همچنین درباره کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته، توضیحاتی ارائه کرد و این‌که یکی از کتاب‌هایش درباره مراسم و آیین‌های نوروز در کشورهای دیگر است.
انصافی درباره حضورش در شبکه پویا و بازی در مجموعه «خانه آبنباتی» که در حوزه کودک و نوجوان است و بداهه‌گویی که در این برنامه داشته گفت و قرایی هم بیان کرد: این تواضع و محبت شماست که در چنین فضاهایی حضور دارید. انصافی درباره بخش رادیو تصویری که در برنامه «زنده‌رود» با مهران امامیه داشت، نکاتی را بیان کرد. قرایی در این دیدار پای درددل و حرف‌های این هنرمند پیشکسوت و مصائبی که بازیگری و به‌خصوص کار طنز و سیاه‌بازی دارد نشست و انصافی هم سعی کرد از مشکلات پیشکسوتان این عرصه بگوید. در ادامه با همسر این هنرمند هم گفت‌و‌گو شد و در انتها عکس یادگاری با آنها گرفت. انصافی هم یکی از کتاب‌هایش را به همه کسانی که در این دیدار حضور داشتند هدیه داد. در بخشی از این دیدار هم قرایی مجموعه‌ای از بریده جراید انصافی را تورق کرد. در انتها نیز قرایی و همراهانش از اتاق آرشیو لباس و عروسک‌هایی که همسر انصافی طراحی کرده است بازدید کردند.

عبدلی و اوستا، پتانسیل به‌روز شدن را دارد
جواد انصافی در پاسخ به سؤال جام‌جم مبنی بر این‌که آیا هنوز هم می‌توان عبدلی و اوستا را به‌روز کرد و این‌که آیا نسل جوان هم می‌تواند با این شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند یا نه، گفت: ما این توانایی را داریم که این نمایش را به‌روزتر کرده و نسل جوان را هم با خودمان همراه کنیم. البته در مقطعی برای شبکه پنج این نمایش را در قالب یک برنامه اجرا کردیم و کاملا این شخصیت‌ها به‌روز شده بودند اما شرایطش پیش نیامد که این روند را ادامه دهیم. عبدلی می‌تواند کاملا به‌روز شود و دغدغه‌های امروز را در قالب نمایش بیان کند.
انصافی که تجربه نویسندگی و کارگردانی تله‌تئاتر را هم در سال‌های گذشته دارد، درباره رونق گرفتن این ژانر از فیلمسازی به جام‌جم بیان کرد: اگر دوباره شرایط فراهم شود من باز هم می‌توانم تله‌تئاتر کار کنم. قصه‌های بسیاری هم دارم و در کل آمادگی ساخت و همکاری دارم اما به شرطی که بستر این کار فراهم شود. هنوز بستر این کار مهیا نشده تا بتوانم باز هم تله‌تئاتر بسازم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها