قاضی دادگاه میامی اعلام کرد که جلسات دادگاه ترامپ در پرونده اسناد محرمانه 23 مرداد آغاز خواهد شد و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که اولین دادگاه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور در ارتباط با پرونده موسوم به اسناد محرمانه روز 14 اوت (23 مرداد) برگزار خواهد شد.

ترامپ سه شنبه هفته گذشته با حضور در دادگاه «ویلی فرگوسن» در شهر میامی در پرونده نگهداری غیر قانونی اسناد محرمانه مربوط به دولت ایالات متحده مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

بنا به اعلام هیات منصفه پرونده اسناد محرمانه و قاضی «آیلین کانن»، دادگاه در روز 14 اوت آغاز خواهد شد و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

برخی ناظران سیاسی در آمریکا می‌گویند تعیین جلسه دادگاه به فاصله کوتاهی بعد از اعلام جرم (که برخلاف رویه های معمول است) نشان می‌دهد که تیم حقوقی ترامپ از تبرئه او اطمینان بالایی دارد چرا که وکلای حقوقی معمولا تلاش می‌کنند به منظور بررسی تمام ابعاد پرونده و مسائل دیگر زمان بخرند و روند شروع دادگاه را طولانی کنند.

دادستان‌های فدرال آمریکا در زمینه نگهداری اسناد و مدارک محرمانه دولت 37 فقره اتهام علیه رئیس جمهوری سابق این کشور مطرح کرده‌اند.

نگهداری اطلاعات کشور، تلاش برای ممانعت از اجرای عدالت، مخفی‌سازی مفسدانه اسناد، مخفی‌سازی اسناد مرتبط با تحقیقات فدرال و بیان اظهارات غلط از جمله موارد اتهامی هستند که ترامپ با آنها روبرو شده است.

ترامپ هدف اصلی طرح شکایت علیه وی را با انگیزه‌های سیاسی و تلاش جو بایدن به منظور خارج کردن او از انتخابات ریاست جمهوری 2024 خوانده است.

این دومین بار در سال جاری است که ترامپ برای تفهیم اتهام در دادگاه حاضر می‌شود. او در ماه آوریل هم در پرونده دیگری که مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن است در دادگاهی در نیویورک تفهیم اتهام شده بود.

اتهامات در حالی علیه ترامپ مطرح شده‌اند که او گفته حتی در صورتی که محکوم شود هم برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. با این حال نشانه‌هایی از تلاش‌های سیاستمداران جمهوری‌خواه برای فاصله‌گذاری با او وجود دارد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها