مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان

هفت آیین مرتبط با ماه محرم در استان گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان

۷۹ پروژه گردشگری در گلستان در حال اجراست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از در حال اجرا بودن تعداد ۷۹ پروژه سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵۶هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال خبر داد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از در حال اجرا بودن تعداد ۷۹ پروژه سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵۶هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال خبر داد
کد خبر: ۱۴۱۰۷۷۸
نویسنده شبیر دائمی

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمدجواد ساوری امروز با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان، گفت: در حال حاضر ۷۹ پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حوزه گردشگری با سرمایه‎گذاری بالغ‌بر ۵۶هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال در گلستان در دست اقدام است که از این حجم سرمایه‌گذاری، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد آن تسهیلات اعطایی و مابقی آورده متقاضیان بخش خصوصی است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که با اجرا و بهره‎برداری از این پروژه‌ها برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می‎شود، بیان کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه که در سطح استان در حال اجراست ۳۰ تا ۹۰ درصد است. 

او یادآور شد: این میزان سرمایه‌گذاری تا سه سال آینده تعداد ۱۹۳۸ اتاق و ۴۳۲۰ تخت به ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی سطح استان می‌افزاید. 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان همچنین گفت: در حال حاضر تدوین 30 پرونده از حوزه میراث‌فرهنگی استان در بخش‌های مختلف آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس برای ثبت در فهرست آثار ملی در دست اقدام است.

محمدجواد ساوری امروز با اعلام این خبر گفت: اولین قدم در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان در حوزه‌های مختلف، ثبت آن در فهرست آثار ملی است ازاین‌رو دفتر ثبت آثار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حال حاضر تدوین پرونده ثبت ملی برای ۳۰ اثر تاریخی استان را در دست اقدام دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: پرونده این آثار پس از تکمیل به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال خواهد شد تا در لیست انتظار ثبت در فهرست آثار ملی قرار گیرد. 

او تأکید کرد: ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی نه‌تنها اقدامی مهم برای حفاظت و صیانت از این آثار است بلکه می‌تواند زمینه معرفی بیشتر این آثار و درنتیجه جذب گردشگر را برای استان فراهم سازد. 

ساوری یادآور شد: تاکنون در این استان ۱۰۰۶ اثر شامل ۴۴ اثر منقول، ۸۰۰ اثر غیرمنقول، ۴۴ اثر طبیعی، ۱۱ اثر غیرمنقول واجد ارزش و ۱۰۷ اثر میراث ناملموس به ثبت ملی رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها