با سوتی و گاف چه باید کرد؟
مدیریت رسانه‌های لحظه‌ای فراگیر

با سوتی و گاف چه باید کرد؟

بی‌شک امروزه روابط عمومی بیش از آن که دانش باشد، تلفیقی از علم، فن، هنر و خلاقیت است. روابط‌عمومی رسانه‌ملی پنجره‌ای بی‌واسطه است رو به مخاطبان، پلی است برای تعامل با سازمان‌ها و نهادها و راهگشاست در ایجاد پیوند بین مدیران و همکاران عزیز سازمان.
بی‌شک امروزه روابط عمومی بیش از آن که دانش باشد، تلفیقی از علم، فن، هنر و خلاقیت است. روابط‌عمومی رسانه‌ملی پنجره‌ای بی‌واسطه است رو به مخاطبان، پلی است برای تعامل با سازمان‌ها و نهادها و راهگشاست در ایجاد پیوند بین مدیران و همکاران عزیز سازمان.
کد خبر: ۱۴۰۸۵۸۱
نویسنده ابوالقاسم هوشمند - سردبیر قاب کوچک

همکاران خوبم در خانواده بزرگ روابط‌عمومی کار دشواری دارند، یکی از سختی‌های کار روابط‌عمومی در رسانه‌ملی این است که همه‌ جا روابط عمومی رسانه دستگاه است و ما در واقع رسانه‌ رسانه هستیم و این ما را ملزم می‌کند چارچوب‌ها، ساختارها و عملیات‌ها را متناسب با اتفاقاتی که رخ می‌دهد، مدیریت کنیم. ما در «عصر تحول رسانه‌ملی» همواره نسبت به تبیین اهداف سند تحول کوشا بودیم. هفته‌نامه، پایگاه خبری، کانا‌ل‌های اطلاع‌رسانی و صفحات مجازی میزبان رنگین‌کمانی از اخبار و نوشته‌های اصحاب اندیشه و صاحبان قلم است. ما سعی کردیم از روابط‌عمومی توجیه‌گر و توصیف‌کننده برنامه‌ها به یک روابط‌عمومی فعال، تحلیلگر و اثربخش و صدالبته برنامه‌محور تبدیل شویم و ایمان داریم به فضل الهی، به‌رغم فشارها و هجمه‌ها و کینه‌توزی‌ها تحول محقق خواهدشد. شاید برخی گمان کنند رسانه‌ملی در این آوردگاه تنهاست، اما هراسی نیست چون توکل‌ها به خداست آنجا که می‌فرماید:«کم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کثِیرَةً بِإِذْنِ ا...»گاهی یک عده کمی بر یک جبهه گسترده‌ای به اذن و قدرت خدا پیروز می‌شود. سیر تحول با تدبیر در حال رخ دادن است و زمینه‌سازی تحولات وظیفه ماست. همسنگران عزیزمان با عشق، علاقه و پایبندی به اهداف عالیه سازمان، خالصانه، خاضعانه و جهادگونه در تلاشند تا روزبه‌روز در تحقق یک روابط‌عمومی حرفه‌ای برای پیشرفت سازمان موفق‌تر باشیم. روابط‌عمومی حرفه‌ای یعنی؛ مدیریت هوشمند، خلاقانه و چندبعدی ارتباطات انسانی. برای ماموریت اصلی مدیریت هوشمندانه باید استراتژی و برنامه محوری داشت. باید به استانداردسازی و کیفی‌گرایی روابط‌عمومی‌ها برای تاثیرگذاری توجه کرد، پاسخگو بود و به نیازهای جامعه مخاطب واکنشی سریع، صحیح و صادقانه داشت. در روابط‌‌عمومی حرفه‌ای باید با بهره‌گیری از الگوهای نوین جهانی برای عمق بخشیدن به نظام ارتباطات سازمانی کوشید تا نهایتا به ایجاد یک روابط‌عمومی یکپارچه برسیم و دچار «روابط‌عمومی یک‌سویه» نشویم. پس برای عبور از یک‌سویه بودن باید در قلب بحران‌ها و دغدغه‌های سازمانی حضور موثر داشت؛ محتوا تولید کرد و سخنگوی سازمان بود. باید جایگاه مشورتی و تصمیم‌سازی برای مدیران سازمان داشت که مضاف بر اینها استقلال مدیریتی و تخصیص اعتبار مستقل هم نیاز است.
در پایان امیدواریم در این دوران طلایی تحول، تمامی مجموعه‌های مختلف سازمان، همراه خانواده روابط‌عمومی باشند تا بتوانیم با ایجاد حلقه ارتباطی قوی و بنیادی از پیچ و خم این راه پر فراز و نشیب با موفقیت عبور کنیم و برگی زرین به گنجینه افتخارات رسانه‌ملی بیفزایم. ۲۷ اردیبهشت روز روابط‌عمومی و ارتباطات را از صمیم قلب به تمامی همکاران دلسوز و پرتلاشم در روابط‌عمومی سازمان و مراکز استان‌ها تبریک می‌گویم و بر این باورم که این روز به همه‌ همکاران سازمانی تعلق دارد؛ چرا که رسانه‌ملی خود با افتخار روابط‌عمومی نظام است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها