استاندار کرمان در جلسه روند پیشرفت مرمت باغ موزه فرش استان کرمان،تعیین کاربری و هزینه‌ها در اجرای طرح باغ موزه فرش را اولویت اول برای ارائه به سرمایه‌گذار طرح دانست.
کد خبر: ۱۴۰۸۵۴۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛جلسه بررسی روند پیشرفت مرمت و رسیدگی به باغ موزه فرش استان کرمان در محل دفتر استاندار و با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری،مدیرکل صمت،میراث فرهنگی و تعدادی از مسئولین برگزار شد.

محمدمهدی فداکار،استاندار کرمان در این دیدار اولویت اول برای ارائه طرح به سرمایه‌‌گذار را تعیین کاربری و مشخص نمودن هزینه‌ها برای مرمت و بازسازی مجموعه دانست و گفت:برای اجرایی شدن طرح،نیازسنجی و تعیین کاربری و مبلغ سرمایه‌گذاری  مهم است و بادر نظر گرفتن هزینه‌ها و همچنین مدت دوره بهره‌برداری طرح می‌توان آن را در اختیار سرمایه‌گذار قرار داد و بعد از آن فاز عملیاتی و اجرایی را آغاز کرد.

امیر حسن‌زاده،سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز با بیان این مطلب که گوهر سنگ از موزه فرش جدا خواهد شد،گفت:در ایران تعداد علاقمندان به صنعت فرش زیاد است،لذا با بازبینی مجدد روی طرح،تصمیم گرفته شد که باغ موزه مختص فرش از تولید تا فروش و همچنین نمایشگاه صنعت فرش باشد و در کنار آن بخش گردشگری و خرید و استراحتگاه برای بازدیدکنندگان و آموزش برای علاقه‌مندان به این حوزه نیز ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت:برای بخش گوهرسنگ نیز از سوی شرکت ایمیدرو تصمیماتی گرفته شده و امیدواریم بتوانیم قلعه محمود را بعنوان مرکز گوهر سنگ در کشور معرفی کرده و وارد فاز اجرایی شویم.

شایان ذکر است؛در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت باغ موزه و بازنگری طرح‌های پیشنهادی اجرایی از سوی میراث فرهنگی ارائه و همچنین در خصوص تعیین و انتخاب طراح و ناظرین خبره در این حوزه بحث و گفتگو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها