۲حادثه آتش‌سوزی و انفجار در تهران ۶کشته و زخمی برجای گذاشت

مرگ تلخ در آتش تعمیرگاه

آتش‌سوزی در تعمیرگاهی در غرب تهران و انفجار در خشکشویی در خیابان سهروردی، پنجشنبه پرحادثه و مرگباری را برای آتش‌نشانان پایتخت رقم زد.
آتش‌سوزی در تعمیرگاهی در غرب تهران و انفجار در خشکشویی در خیابان سهروردی، پنجشنبه پرحادثه و مرگباری را برای آتش‌نشانان پایتخت رقم زد.
کد خبر: ۱۴۰۷۷۲۰

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با جام‌جم درباره حادثه آتش‌سوزی تعمیرگاهی در غرب تهران گفت: ساعت ۸ و ۴۹ دقیقه پنجشنبه آتش‌سوزی در حوالی دریاچه شهدای خلیج‌فارس، خیابان کوهک، بعد از میدان کاج به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. با توجه به حجم آتش، آتش‌نشانان سه ایستگاه با امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه یک ساختمان طبقه همکف آن یک تعمیرگاه خودرو به وسعت ۱۷۰متر دچار آتش‌سوزی شده بود. هنگام آتش‌سوزی چهار خودروی سواری در تعمیرگاه قرار داشت. در زمان رسیدن آتش‌نشانان، آتش به دو خودروی پرایدوانت و پژو ۴۰۵ مقابل تعمیرگاه سرایت کرده بود. دو خودروی ام‌وی‌ام و سمند هم داخل تعمیرگاه به‌طور کامل شعله‌ور شده بودند. دود حاصل از آتش‌سوزی به طبقه بالایی که مسکونی بود سرایت کرد اما در زمان حادثه کسی در این محل حضور نداشت. آتش خاموش و از سرایت آن به طبقه بالایی جلوگیری شد. علت حادثه در دست بررسی است.
یکی از شاهدان ماجرا به خبرنگار جام‌جم گفت: «شدت آتش‌سوزی مغازه به حدی بود که کسی نمی‌توانست برای کمک به افراد گرفتار در داخل تعمیرگاه وارد شود. هر لحظه هم بر شدت آن افزوده می‌شد. در زمان حادثه دو مرد به نام‌های حشمت مجیدی و محمدرضا اقبالی داخل مغازه بودند که حشمت در چال تعمیرگاه قرار داشت و وقتی آتش خاموش شد، آتش‌نشانان جسدش را خارج کردند. محمدرضا هم دچار سوختگی شدید شده بود و بعد از انتقال به بیمارستان مطهری، ساعت ۱۹ فوت کرد.»
وی درباره علت آتش‌سوزی هم اظهار کرد: «روایت‌های مختلفی درباره علت آتش‌سوزی وجود دارد اما آن‌طور که من شنیدم، هنگام تعویض فیلتر بنزین ناگهان یکی از خودروها منفجر می‌شود و شدت آتش به حدی بود که نتوانستند خودشان را نجات دهند.»

انفجار خشکشویی
۹ ساعت بعد از آتش‌سوزی تعمیرگاه، این‌بار انفجار یک مغازه خشکشویی، آتش‌نشانان را راهی عملیاتی دیگر کرد. سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این عملیات گفت: ساعت۱۷ پنجشنبه حادثه انفجار یک باب مغازه خشکشویی در خیابان سهروردی‌جنوبی، ابتدای خیابان نوبخت به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت‌زمان چهار دقیقه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند. یک مغازه خشکشویی به وسعت ۲۰ متر دچار انفجار شده بود که به‌دلیل شدت انفجار دیوارها، شیشه‌ها و همچنین در و پنجره‌های این مغازه همراه مغازه کناری و دو واحد مسکونی در بالاسر محل حادثه، تخریب شد.
جلال ملکی ادامه داد: براثر ریزش در و شیشه‌ها به چهار دستگاه خودروی سواری در محل خسارت وارد و به مصدومیت یک آقای ۶۰ساله در داخل مغازه و سه عابرپیاده شامل دو خانم و یک آقا منجر شد. سه نفر از مصدومان به‌دلیل مصدومیت روانه بیمارستان شدند و یک خانم نیز در محل به‌صورت سرپایی مداوا گردید.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان این‌که این انفجار به شعله‌زنی منجر نشد، گفت: با حضور کارشناسان مشخص شد عمل‌نکردن سوپاپ‌اطمینان دیگ بخار به این انفجار منجر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها