شکست را گردن قبلی‌ ها نمی‌اندازم | انتخاب من جوانان هستند
محمود خسروی‌ وفا رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

شکست را گردن قبلی‌ ها نمی‌اندازم | انتخاب من جوانان هستند

ورزشگاه آزادی، بزرگترین و نام آشناترین ورزشگاه ایران که پیشینه آن به بازی های آسیایی 1974 برمی گردد این روزها از رونق افتاده و بنای فرسوده آن سوالات بسیاری را بی‌پاسخ گذاشته است.
ورزشگاه آزادی، بزرگترین و نام آشناترین ورزشگاه ایران که پیشینه آن به بازی های آسیایی 1974 برمی گردد این روزها از رونق افتاده و بنای فرسوده آن سوالات بسیاری را بی‌پاسخ گذاشته است.
کد خبر: ۱۴۰۶۶۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، این مجموعه ورزشی برای اولین و آخرین بار در سال 1974 میزبان بازی های آسیایی شد و پس از آن میزبان تورنمنت های بزرگ دیگری نشد. در سال های اخیر مسئولین فدراسیون تلاش های بسیاری برای دریافت میزبانی کردند اما تاکنون موفق به این امر نشدند و کنفدراسیون فوتبال  آسیا تا پیش از این حدود 60 ایراد از جمله استاندارد نبودن تیرک دروازه، تعداد دوش های رختکن، نور ورزشگاه و... گرفته بود. همچنین توجه نکردن به زیرساخت ها و استاندارد های جهانی باعث شده تا این ورزشگاه هرروز بیش از پیش از امتیاز میزبانی فاصله بگیرد.

حتی با وجود اینکه ایران آمادگی خود را برای میزبانی از جام ملت های 2027 آسیا اعلام کرده بود اما به دلیل ضعف زیرساخت ها و نداشتن زمان کافی برای مهیا کردن شرایط از میزبانی انصراف داد و در نهایت عربستان به عنوان میزبان این دوره انتخاب شد.

تازه ترین اتفاق در این باره به صدمین دربی پایتخت برمی گردد در بین دو نیمه و پیش از آغاز نیمه دوم، به دلیل ضعف استحکام قسمتی از طبقه دوم و خطر سقوط به خاطر ازدحام جمعیت، تماشاگران طبقه دوم را تخلیه کرده و به قسمت پشت دروازه هدایت شدند.

موضوع خرابی سکوها از مدت ها قبل شنیده می شد و تصاویر و فیلم های بسیاری از وضعیت نامناسب این بخش در فضای مجازی دست به دست میشود. اما با این حال عملیات تعمیر و بازسازی در حال اجراست.

اما این همه ماجرا نبود و وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت به این موضوع واکنش نشان داد و برخلاف آنچه که در فضای مجازی منتشر شده بود، بیان کرد که طبق آخرین آزمایش های سنگین استاندارد که توسط یکی از شرکت های معتبر وزارت راه و شهرسازی انجام شد، احتمال حتی یک میلی متر جا به جایی هم داده نشده است و این بنا از استحکام بالایی برخوردار است و تنها میلگرد های سکو ها در سطح شیب دار دچار پوسیدگی شده اند. اما سازه و سطح شیب دار کاملا سالم هستند و در جهت تکمیل امنیت، پله های سطح شیب دار درحال تعویض هستند.

به هر روی باتوجه به نیاز جامعه و جایگاه ورزشی ایران خصوصا فوتبال در منطقه و آسیا ما نیاز داریم تا در کنار ساخت ورزشگاه های جدید که ساخت آنها سالیان سال طول می کشد و  در نهایت هم نیمه کاره رها می شوند به باز سازی ورزشگاه های بزرگ و اصلی ای که داریم بپردازیم و آنها را طبق استاندارد های جهانی تجهیز کنیم تا ما هم در کشورمان شاهد برگزاری تورنمنت های بزرگ بین المللی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها