مراسم دومین کنگره ملی ۵۱۳۵ شهید ورزشکار، امروز(دوشنبه ۱۸ مهر) با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان‌ در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۲۸۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، در این مراسم، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، سینا کلهر معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، مریم کاظمی‌پور معاونت امور بانوان وزارت ورزش،‌ محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، وحید یامینی پور معاون امور جوانان وزارت ورزش، سردار میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران، کیومرث هاشمی و محمدمهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش مجلس، غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفان و جمعی از رییسان فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان و جامعه ورزش کشور نیز حضور داشتند.

سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در این کنگره اظهار کرد: توفیقی نصیب ما شد تا به اتفاق اعضای این کنگره به محضر رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی شرف‌یاب شویم. قهرمانان ارزنده میهن با تقدیم ۵۱۳۵ شهید والامقام، واژه پهلوانی را معنا بخشیده و به دنیا ثابت کرده‌اند می‌توان از سکو و مدال گذشت و بی‌نشان جاودان شد.

او ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان با تمام توان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رویدادهای متعددی را برگزار کرده و در مسیر تبیین سیره عزت‌مندی و آزادگی سربازان بزرگ وطن به ویژه سردار سرافراز حاج‌قاسم سلیمانی از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند. امروز پهلوانان و قهرمانان با تاسی از آن قهرمانان حقیقی، پرچم ایران را به اهتزاز درآورده و در پی فروریختن هیمنه نظام سلطه در ورزش هستند. بانوانی که مقابل سم‌پراکنی ریانه‌های معاند ایستاده و آن را خنثی کرده‌اند، مردانی که به تاسی از مولا علی (ع) در دفاع از مردم مظلوم فلسطین این الگوی صلح‌دوستی و ظلم‌ستیزی را ترویج داده‌اند. یاد می‌کنیم از کشتی‌گیری که در ثانیه‌های آخر با توسل به شهید گمنام به مدال طلا رسید و آن مدال را تقدیم شهید کرده است.

وزیر ورزش تصریح کرد: ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تجلیل از خانواده‌شان در سفرهای استانی و رویدادهای ورزشی، حضور پرشور جامعه ورزش در راهیان نور، یادواره شهدای فدراسیون‌ها، برگزاری رویدادهای متعدد فرهنگی و ورزشی و تشییع و تدفین شهیدان گمنام در فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان از اقدامات وزارت در حفظ و پاس‌داشت فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. از عزیزانی که در این ستاد حضور داشته و زحمت کشیده‌اند، تقدیر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها