به دنبال یک نیروی دیگر
پیشنهاد تماشای چند فیلم درباره خداباوری

به دنبال یک نیروی دیگر

ماه مبارک رمضان و 30 روز پالایش روح در چشمه بی‌کران لطف لایزال الهی، ‌چشمه‌های معرفت را در دل‌های‌مان باز کرده و حالا به استقبال عید فطر می‌رویم تا بازگشت به فطرت الهی‌مان را جشن بگیریم.
کد خبر: ۱۴۰۴۳۴۷
نویسنده زهرا چیذری - سردبیر چاردیواری
خداوندی که در هر صورت و تحت هر شرایطی آغوش مهرش را به روی‌مان باز می‌گذارد و حتی در شرایط گناه و خطاهای‌مان باز هم رویش را از ما باز‌نمی‌گرداند و باز هم در گوش‌مان زمزمه می‌کند:
«‌یا عِبَادِی الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ‌» (اى بندگانم که زیاده بر خویشتن ستم روا داشته‏اید، از رحمت الهى نومید مباشید، چرا که خداوند همه گناهان را مى‏بخشد، که او آمرزگار مهربان است.) 
آری او آمرزنده و مهربان است. آن‌قدر مهربان که همیشه درهای آسمانش را به روی ما باز گذاشته و تا لحظه مرگ به ما فرصت داده که به سویش باز‌گردیم‌ و قطره وجودمان را در دریای بی‌کران وجودش محو کنیم تا به نور و تعالی برسیم. همان‌جا که مقام انسان‌بودن ماست و همان‌جایی که « به‌جز خدا نبینیم» و خدایی شویم‌. 
به رنگ خدا در‌آییم. نور شویم، ‌‌بی‌کران و بی‌منت‌. همچون نور وجود لایزال الهی که بر همگان می‌تابد و از تابیدن نه خسته می‌شود و نه ملول‌. 
و حالا روزشمار ماه مبارک رمضان به پایان ماه عبادت و بندگی نزدیک می‌شود و خودمان را مهیای عید مبارک فطر می‌کنیم و زیر لب زمزمه داریم «‌صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت»‌. 
اما پایان رمضان پایان رحمت خدا نیست و درهای آسمان باز هم به روی ما باز است و خالق مهربان همچون همیشه مشتاقانه در انتظار بندگان خود نشسته تا به سویش بازگردند و صدایش بزنند تا مهربانانه لبیک بگوید و دست نوازشگرش را بر چهره‌های خسته و ملول از روزمرگی‌ها و قلب کدورت‌گرفته از گناهان ما بکشد. 
همان خدایی که تا همیشه خدایی شایسته اوست و بالاترین مقام انسانی و اشرف مخلوقات بودن ما، ‌ پیشانی ساییدن بر آستان کبریایی او و محو شدن در دریای عظمت بی‌کران اوست و ماه رمضان و روزه‌داری و شب‌زنده‌داری‌اش،‌ تمرینی است برای رسیدن به این مقام بندگی‌. 
مقامی که بالاترین مقام آفرینش است‌. مقامی که «محمد»‌(ص) و «علی»(ع) مدال افتخارش را بر سینه دارند و من و تو  در پی دستیابی به شمه‌ای از  این بی‌کران و به امید چشیدن حلاوت این مقام در حد و سطح خودمان قدم در این مسیر گذاشته‌ایم. باشد که در همین مسیر باقی بمانیم‌. 

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها