ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با جام‌ پلاس: 

فروپاشی حلقه خیانت به فلسطین

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

مصالحه با دشمن صهیونیستی معنایی ندارد

امسال در حالی ملت روزه‌دار ایران و سایر ملت‌های دنیا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف به خیابان‌ها خواهند آمد که رژیم اشغالگر قدس بیش از هر زمان دیگری در بحران‌های داخلی گرفتار شده است.
کد خبر: ۱۴۰۳۷۰۶
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌ الملل

فراتر از آن، توطئه‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی برای فرار از معضلات داخلی نیز یکی پس از دیگری با هوشیاری و درایت جبهه مقاومت نقش برآب شده و جایی برای تنفس مسموم تل‌آویو باقی نگذاشته است. در این خصوص گفت‌وگویی با دکتر ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران صورت داده‌ایم.

با توجه به آنچه در اراضی اشغالی و منطقه می‌گذرد، اهمیت برگزاری راهپیمایی پرشور روز قدس در کشورهای مختلف دنیا را چگونه ارزیابی و تحلیل می‌کنید؟
در ابتدا باید بگویم که روز قدس، تجلی اراده انسان‌های آزاده در دنیا در دفاع از حقوق حقه ملت فلسطین است. خشم صهیونیست‌ ها و استکبار جهانی از برگزاری راهپیمایی روز قدس که میراث امام‌خمینی(ره) است، نشان‌دهنده همین حقیقت است، بنابراین سردادن شعار آزادی قدس شریف، به معنای حرکت جمعی و موثر جهان در آزادی فلسطین و مواجهه با رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی محسوب می‌شود. قطعا روز قدس به صورت ذاتی دارای اهمیت زیادی است و نوعی هم‌پیمانی بین‌المللی در محکومیت جنایات و موجودیت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. این روزها شاهد تشدید جنایات و اقدامات وقیحانه رژیم اشغالگر قدس هستیم. یهودی‌سازی قدس یک روند است که توسط تل‌آویو و حامیان آن دنبال می‌شود و در دوران جدید نیز شاهد تشدید آنها هستیم. رفتاری که در ضرب و جرح و دستگیری معتکفین در مسجد ‌الاقصی رخ داد ، دل هر انسانی را به درد می‌آورد. این اقدام نه‌تنها ناقض حقوق فلسطینیان و هتک حرمت حریم مقدس قدس محسوب می‌شود، بلکه مصداق یک جنایت است. قطعا نباید در قبال این جنایت و ده‌ها جنایت صهیونیست‌ها که در گذشته و حال رخ داده است سکوت کرد. هر اندازه در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس سکوت کنیم، این رژیم وقیح‌تر می‌شود.

برخی استراتژیست‌های غربی اصرار زیادی بر تکمیل روند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه و رژیم اشغالگر قدس دارند. نظر شما در این خصوص چیست؟
بارها گفته‌ایم که ماهیت رژیم صهیونیستی غیر قابل تغییر است. در جریان تحولات اخیر در منطقه و حتی داخل اراضی اشغالی نیز مشاهده کردیم که توسعه‌طلبی و اشغالگری صهیونیست‌ها یک خصلت ذاتی است و ارتباطی با تغییر جریانات قدرت در این رژیم ندارد. یهودیان از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی حداقل ۲۵ بار وارد حریم مسجدالاقصی شده‌اند و صدها خانه فلسطینی را تخریب کرده و بسیاری از افراد را آواره ساخته‌اند. در چنین شرایطی سخن‌گفتن از پذیرش رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با این رژیم واقعا شرم‌آور و خیانت به ملت فلسطین محسوب می‌شود.

رژیم اشغالگر قدس پس از بروز ناآرامی‌های داخلی ناشی از اصلاحات قضایی نتانیاهو، اقداماتی را نیز در منطقه علیه جریان مقاومت آغاز کرده که نمونه آن را در تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه و کرانه باختری و جنوب لبنان مشاهده کردیم.
جریان مقاومت نه‌تنها در برابر تحرکات دشمن صهیونیستی دست بسته نیست، بلکه آماده است تا درس بسیار سختی را به تل‌آویو بدهد. ریشه این اقدامات تجاوزکارانه، وضعیت بحرانی و سختی است که صهیونیست‌ها با آن مواجه هستند. در چنین شرایطی آنها به خلق بحران‌های منطقه‌ای روی آورده‌اند. اما آنها در منطقه نیز شکست خواهند خورد. امروز شاهد شکست همه‌جانبه رژیم صهیونیستی هستیم. افکار عمومی دنیا که سال‌ها تحت تاثیر تبلیغات حامیان رژیم صهیونیستی قرار داشتند امروز به وضوح از ماهیت، هویت و رویکرد اشغالگرایانه، غیرقانونی و توحش‌آمیز این رژیم آگاه شده‌اند. این آگاهی بسیار ارزشمند است تا جایی که روز به روز افراد بیشتری در جهان از صهیونیست‌ها رویگردان می‌شوند. امروز دنیا نسبت به اهمیت و جایگاه قدس شریف پی برده و مسجدالاقصی حکم کانون و نماد مقاومت را پیدا کرده است. امروز جهان اسلام به اهمیت قدس و اهمیت این شهر پی برده و همه قدس را شهر و بخش مهمی از سرزمین اسلامی قلمداد می‌کنند. راهپیمایی روز قدس یک حرکت نمادین یا یک اقدام تبلیغاتی نیست، بلکه روزی برای یادآوری یک هدف مشترک میان مسلمانان و انسان‌های آزاده در کل دنیا محسوب می‌شود. دشمنان نه‌تنها قدرت تحریف این راهپیمایی باعظمت را ندارند، بلکه نسبت به آن بیش از پیش احساس خطر می‌کنند. این همان دستاورد بزرگی است که تفکر و گفتمان مقاومت طی سال‌ها مبارزه با دشمن صهیونیستی به دست آورده و صیانت از آن بر همگان واجب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها