با توجه به این‌که چند رخداد مهم در سطح بین‌المللی از جمله بحران اوکراین جریان دارد، هندسه قدرت را در صورت برتری هر طرف تغییر خواهد داد و از این رو بازتاب تحولات اوکراین در منطقه غرب آسیا بی‌تاثیر نخواهد بود.
کد خبر: ۱۴۰۳۶۷۸
نویسنده سید هادی سیدافقهی - کارشناس مسائل فلسطین

حتی در حال حاضر هم این موضوع اثر خود را گذاشته است و صحبت از نظم نوین جهانی و هندسه بدیع جهانی با خروج از تک محوری آمریکاست که این روند با مسأله جنگ روسیه و اوکراین هم در ارتباط است. لذا این موضوع بر مسأله فلسطین و رژیم صهیونیستی هم اثر خواهد گذاشت. از سوی دیگر در سطح منطقه غرب آسیا هم یک رخداد مهم اتفاق افتاد و آن آشتی و بازگشت ایران و عربستان به رابطه گذشته بود که بازتاب این مصالحه بسیاری از مناسبات غرب آسیا را جابه‌جا خواهد کرد و آن را به نفع محور مقاومت رقم می‌زند. نکته سوم هم تحولات در سرزمین اشغالی است به ‌این ترتیب در درون خود فلسطین اشغالی هم دو اتفاق ویژه و مهم در حال وقوع است.

بر این اساس اول اعتراض صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو درخصوص اصلاحات قضایی است که بیش از نیمی از ساکنان اراضی اشغالی علیه نخست وزیر این رژیم قیام کردند.

اعتراضاتی که بسیار فراگیر بوده و مربوط به قشر خاصی نیست، نکته دیگر اوج‌گیری مقاومت از مردم فلسطین است در حالی که تاکنون بیشتر ایستادگی نوار غزه را در مقابل رژیم صهیونیستی داشتیم و از آنجا موشک‌هایی به سمت اسرائیل شلیک می‌شد اما در حال حاضر جبهه مقاومت گسترش پیدا کرده و کرانه غربی هم مبارزه پیوسته‌ای را در پیش گرفته این در حالی است که ما در سرزمین‌های اشغالی هم شاهد عملیات استشهادی، عملیات انفرادی و گروهی هستیم و این روند تلفات سنگینی را به رژیم صهیونیستی حتی در مناطق حساسی مانند قلب تل‌آویو وارد می‌کند، بنابراین روز جهانی قدس امسال به‌دلیل همه رخدادهای اخیر جهانی مهم و تغییرپذیر بسیار منحصر به فرد و کاملا اثرگذار و تحول بخش خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها