کد خبر: ۱۳۹۹۳۴۶
نویسنده امیرمحمد زند | بازیگر

نمی‌شود فعال حرفه‌ای حیطه‌ای بود و آنگاه محصولات آن حیطه را دنبال نکرد. مثلا نمی‌شود فعال صنعت خودرو بود و محصولات خودروسازان مختلف را نشناخت‌ و درباره آنها دیدگاه نداشت.

درباره تلویزیون و سریال‌های تلویزیونی نیز تقریبا هر فعال این عرصه به احتمال زیاد باید محصولات همکاران را ببیند تا دریابد اوضاع از چه قرار است و کیفیت کارها چگونه بوده؟ افت داشته یا فرود؟
چون خودم را جزئی از تلویزیون می‌دانم برای همین سریال‌ها را تا جایی که وقتم اجازه دهد، می‌بینم و ارزیابی خودم را هم از محتوا و ساختار سریال‌ها دارم، ولی چون تخصصم بازیگری است، ترجیح می‌دهم فقط به محک بازیگران سریال‌ها و کیفیت کارشان بپردازم.
در مقوله بازیگری سال‌های اخیر تلویزیون با حضور چهره‌های جدیدی مواجه شده‌ایم که هرچند در میان آنها استعدادهایی هم هست ولی بیشتر مایه افسوس هستند، چون ابدا مدیوم را نشناخته‌اند و نتوانسته‌اند دین خود را ادا کنند.
در همه جای دنیا از آمریکا تا اروپا سریال‌سازی برای تلویزیون، شبکه‌های کابلی یا رسانه‌های اینترنتی مقتضیات خاص خودش را دارد و اغلب هم دیده‌اید که در سریال‌سازی به‌دنبال چهره‌ها نمی‌روند و می‌کوشند افراد مستعد دیده ‌نشده را معرفی کنند.
این مسأله در آثار خودمان هم هست، یعنی می‌کوشند آدم‌های جدید را به‌عنوان بازیگر معرفی کنند ولی مشکل این است که سراغ آدم‌های مستعد نمی‌روند و مثلا فردی را می‌آورند و به او نقش می‌دهند که سابقه بازیگری اندکی دارد ولی دستمزد کمی می‌گیرد یا حتی شریک تولید می‌شود.
ما در دهه‌های گذشته از طریق تولید سریال‌های تلویزیونی بازیگران سرشناسی را به سینما معرفی کرده‌ایم که برخی از آنها تا بالاترین مدارج پیش رفتند پس حالا هم می‌شود از ظرفیت سریال‌سازی برای معرفی چهره‌های توانمند استفاده کنیم.
سریال‌های خوب همان‌هایی هستند که داستان جذاب و پرکشش دارند و در مخاطب جاذبه ایجاد می‌کنند که بتواند سریال را دنبال کنند. سریال جذاب باید برمبنای تحقیقات کافی درباره سوژه و داشتن اطلاعات لازم درباره آدم‌های داستان یا همان پرسوناژها، نگاشته شود.
اگر به تاریخچه سریال‌سازی تلویزیونی نگاه کنیم حتما بهترین‌ها را آنهایی می‌دانیم که داستان‌های جذابی دارند و کنار این داستان خواه ناخواه شخصیت‌های جالب دوست داشتنی خلق می‌شود و حالا بازیگرانی که از این مسیر در سریال‌ها دیده می‌شوند، قطعا آینده روشنی خواهند داشت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها