مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ مدرسه و کلاس کانکسی در استان فعالیت دارد که برخی مدرسه مستقل و برخی نیز کمکی و شناور است، گفت: تا پایان ۱۴۰۲ طبق اعتبارات مصوبات، این مدارس کانکسی جمع‌آوری خواهند شد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ مدرسه و کلاس کانکسی در استان فعالیت دارد که برخی مدرسه مستقل و برخی نیز کمکی و شناور است، گفت: تا پایان ۱۴۰۲ طبق اعتبارات مصوبات، این مدارس کانکسی جمع‌آوری خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۹۹۰۰۶

سیدامیر شوشتر در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری به موضوع جهاد تبیین همواره اشاره فرموده، ما این موضوع را در اتفاقات اخیر شاهد بودیم و به ویژه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن این موضوع بیش از پیش تجلی پیدا کرد.

 

وی بیان کرد: در جایی نیز رهبر معظم انقلاب فرمود که جهاد به معنای مبارزه‌ای است که دشمن دارد و ما این مهم را پس از فرمایش ایشان متوجه شدیم و دیدیم که همه آنچه را که باید تبیین کنیم، طبیعتا با مخالفانی همراه است. از این‌ رو امیدوارم که اصحاب رسانه که وظایف آن‌ها در راستای جهاد تبیین دوچندان می‌شود، توفیق پیدا کنند جهاد تبیین را از طریق فعالیت‌های خود محقق کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خوشبختانه جوانان زیادی در راهپیمایی ۲۲ بهمن به ویژه دانش‌آموزان حضور پررنگی داشتند و این راهپیمایی تاثیر بسزایی در این داشت که دشمن در محاسبات خطا و انحرافی خود پی ببرد.

 

شوشتری اظهار کرد: در اداره کل آموزش و پرورش استان اتفاقات خوبی رقم خورده که از جمله آن‌ امضاء تفاهم‌نامه نهضت هوشمندسازی مدارس با شرکت‌های دانش‌بنیان آستان قدس رضوی برای حضور در مدارس و دانش‌بنیان کردن دانش‌آموزان به صورت گسترده بوده است.

 

وی تصریح کرد: البته اقدامات ابتدایی این تفاهم‌نامه از مدت‌ها پیش صورت گرفته بود و در بسیاری از مدارس نیز انجام شده و امروز این تفاهم‌نامه منعقد شد که به صورت گسترده‌تری این نهضت هوشمندسازی مدارس شروع شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: قطعا باید دانش‌آموزان ما در کوتاه‌مدت در بالاترین نردبان علم و دانش دنیا قدم بگذارند تا برای همیشه مقام اول منطقه و رتبه‌های تک‌رقمی در سطح جهان را از آن خود کنند. امیدواریم پس از این نیز با موج سنگین‌تری از این پیشرفت‌ها مواجه شویمشوشتری بیان کرد: طرح تغذیه رایگان دوشنبه‌های سلامت برای ۱۳ هزار دانش‌آموز مناطق محروم در سال‌های اخیر، برگزاری اردوهای علمی زیارتی ویژه مناطق محروم، تهیه ۵۰۰۰ هزار بسته لوازم ورزشی و تهیه بسته‌های فرهنگی برای ۳۰۰۰ دانش‌آموز نیز از دیگر اقدامات ما در این اداره کل بوده است.

سرهنگ داریوش کوکبی، مسئول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا(ع) خراسان، در ادامه این نشست اظهار کرد: آنچه که اهمیت دارد، این است که بسیج خود را موظف می‌داند در مسیر کمک به رشد علمی دانش‌آموزان، تربیت دینی آن‌ها و سایر موضوعاتی که این نسل جدید با روحیه جهادی و انقلابی همانند نسل‌های دوران انقلاب بتوانند به مردم خدمت کنند و باعث رشد معنوی و علمی جامعه اسلامی شوند، گام بردارد.

وی بیان کرد: از این‌ رو خود را موظف می‌دانیم که در کنار آموزش و پرورش و سایر ارکان تربیتی استان حضور داشته باشیم و بر اساس این نگاه سپاه و بسیج خود را خدمتگزار آموزش و پرورش و دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: اقدامات خوبی با حمایت‌های اداره کل آموزش و پرورش توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه در مناطق محروم مرزی در ادارات آموزش و پرورش و مدارس صورت گرفته است.

کوکبی افزود: همچنین در راستای ساخت مدارس چندکلاسه، جداسازی مدارس، ساخت سرویس‌های بهداشتی و ساخت نمازخانه در مدارس محروم اقدامات خوبی توسط بسیج سازندگی و سپاه صورت گرفته و امسال هم تصمیم داریم در موضوعات متفاوت مربوط به نشاط دانش‌آموزان و به ویژه موضوعات ورزشی آن‌ها اقداماتی را انجام دهیم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ هزار سبد تحصیلی به صورت رایگان و ۵۰۰ بسته کمک آموزشی به دانش‌آموزان محروم مرزی استان تحویل داده شده اما این حمایت‌ها تنها به همین امور اختصاص پیدا نمی‌کند بلکه بنا داریم این افراد را در مسیر مشاوره‌های شغلی و توانمندسازی اشتغال آن‌ها کمک کنیم. بسیج و سپاه برای ازدواج آسان این افراد نیز برنامه‌هایی دارد. از ابتدای سال تا کنون ۱۳۰۰ جهیزیه ۲۵ میلیون تومانی به افراد داده‌ایم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها