وزیر امورخارجه مجارستان، سفیر آمریکا در این کشور را به دلیل تلاش برای مداخله در امور داخلی مجارستان مورد انتقاد شدید قرار داد.
کد خبر: ۱۳۹۶۷۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، اظهارات پیتر سیارتو در بحبوحه اختلافات دیپلماتیک فزاینده میان دو کشور بیان شده است.

وی پنجشنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: نه سفیر آمریکا و نه سفیر هیچ کشور دیگری که در مجارستان کار می‌کنند حق دخالت در امور داخلی کشور ما را ندارند.

وزیر امور خارجه مجارستان افزود: این کاملا بی ربط است که پرسمن یا هر سفیر دیگری به خودش در مورد روند سیاسی داخلی مجارستان اجازه دخالت بدهد، زیرا ربطی به او ندارد.

سییارتو تاکید کرد: جای او نیست که در امور داخلی مجارستان دخالت کند.

وی افزود: ما فرمانداران یا نایب السلطنه‌ها را نمی‌پذیریم. او فرستاده نشده است که به ما بگوید چگونه در کشور خود زندگی کنیم. آن دوران به پایان رسیده است. مجارستان یک کشور مستقل است و هیچ‌کس از خارج نمی‌تواند به ما بگوید چگونه زندگی کنیم.

دیوید پرسمن سفیر آمریکا در مجارستان پیش‌تر و پس از آنکه مقامات دولت مجارستان تحریم‌ های غرب علیه روسیه را محکوم و اظهاراتی در حمایت از دیدگاه مسکو ارائه کردند، از دولت مجارستان انتقاد کرده بود.

پرسمن در واکنش به اظهارات سیارتو در شبکه‌های اجتماعی گفت: با احترام، ما تلاش روسیه در راستای بازنگری یکجانبه مرزهای اروپا را فقط یک تحول سیاسی داخلی در مجارستان نمی‌دانیم.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها