قصاص و زندان، سرانجام محاکمه دو گنده‌لات ورامینی در دادگاه کیفری یک استان تهران بود که با همدستی ۱۸نوچه خود دوست‌شان را با سلاح‌گرم کشتند و گوش او را بریدند.
کد خبر: ۱۳۹۴۹۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، ۲۹ تیرماه ۹۸ درگیری چند اوباش در یکی از میدان‌های ورامین به مرگ جوانی به نام پیمان ختم شد که با شلیک گلوله و ضربات قمه به قتل رسید. تحقیقات پلیس آغاز و آنها متوجه ارتباط پیمان با یک زن جوان ۲۶ساله شدند. او پس از بازداشت‌ گفت: «یکی از دوستان گنده‌لات پیمان به نام جواد به من ابراز علاقه کرد وگفت می‌خواهد پیمان را در میدان اصلی شهر با شلیک‌کلاشنیکف بکشد.»

جواد که چند سابقه کیفری دارد به قتل پیمان با ۱۸ نوچه‌اش اعتراف‌کرد و گفت اختلاف خانواده او و پیمان بر سر یک زمین باعث شده بود تا آنها چندبار در اینستاگرام کل‌کل‌ کنند. در یکی از لایوها پیمان به او فحاشی ‌کرد و برای همین جواد تصمیم‌گرفت او را با کلاشنیکف بکشد. شب حادثه، نوچه‌های جواد با قمه و چاقو پیمان را زدند و جواد هم با کلاشنیکف به او شلیک‌کرد. سپس دوستانش گوش او را بریدند و پس از آتش‌زدن ماشین‌اش از محل فرار کردند.

با اعتراف جواد، ۱۸متهم دیگر هم بازداشت شدند اما جواد اعترافاتش را پس‌گرفت و گفت شهاب ‌که دوست او و یکی از گنده‌لات‌های ورامین است به پیمان شلیک‌کرد، ولی به خاطر مرامش قتل را گردن ‌گرفته است. فیلم‌های دوربین مداربسته، صحنه جنایت را ضبط کرده بود و پرونده جواد به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب و پرونده قتل پیمان هم به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شد. برای جواد به اتهام مباشرت در قتل و برای ۱۸ نوچه‌اش به اتهام معاونت در جنایت و کمک در فراری‌دادن وی کیفرخواست صادر شد و آنها در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران از خود دفاع‌کردند.

به خاطر مرام، قتل را گردن گرفتم

در دادگاه، اولیای‌دم درخواست قصاص‌کردند و جواد هم‌ گفت آن شب شهاب، پیمان را با گلوله زد. او در دادگاه گفت: «بعد از کشته‌شدن پیمان، دوستان او به تلافی، برادر بزرگ مرا با شلیک گلوله مقابل خانه پدری‌ام در ورامین کشتند که پرونده‌اش برای تکمیل تحقیقات در پلیس آگاهی است. من دروغ نمی‌گویم.» شهاب گفت: «اتهام معاونت در قتل را قبول دارم، اما به پیمان شلیک نکردم.»جواد و شهاب به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی معرفی شدند تا با تن‌پیمایی مشخص شود چه‌ کسی به پیمان شلیک کرده است. نتیجه تن‌پیمایی، شهاب را عامل شلیک نشان داد. در ادامه، متهمان در دو روز پیاپی در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند. جواد گفت: به خاطر رفاقتم با شهاب به شلیک اعتراف‌کردم، اما پیمان را نکشته‌ام. شهاب برای ایجاد خطا در تن‌پیمایی در زندان معتاد و لاغر شد و همین باعث گردید تا من به‌عنوان عامل شلیک شناخته شوم.»
شهاب هم در دفاع از خود جواد را عامل جنایت معرفی کرد.
در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک، شهاب را به قصاص و جواد را به خاطر معاونت در قتل به ۲۵ سال زندان محکوم‌ کردند. شرکت‌کنندگان در دعوا نیز به دلیل شرکت در دعوای منجر به قتل به زندان محکوم شدند. شهاب به حکم صادره اعتراض‌کرد و پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. سرانجام این حکم در دیوان عالی‌کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. قرار شد به اتهام گوش‌بری متهمان در جلسه‌ای جداگانه رسیدگی شود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
برچسب ها: ورامین قصاص زندان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها