مشهد با همه امکانات آماده پذیرایی از زائرین نوروزی می شود، دو ماه دیگر تا ورود زائران نوروزی وقت داریم و برنامه ریزی و تلاش های دو ماه گذشته را باید در زمان باقیمانده به فعالیت میدانی و عملی تبدیل کنیم.
مشهد با همه امکانات آماده پذیرایی از زائرین نوروزی می شود، دو ماه دیگر تا ورود زائران نوروزی وقت داریم و برنامه ریزی و تلاش های دو ماه گذشته را باید در زمان باقیمانده به فعالیت میدانی و عملی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۱۳۹۳۲۰۹

جام جم آنلاین- خراسان رضوی- رئیس ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به این فرصت برای عرضه خدمات مطلوب به زائران علی بن موسی الرضا (ع) گفت: سفرها از پانزدهم اسفند شروع می‌شود و باید تا آن زمان همه شرایط متناسب با شان زائران را فراهم کنیم.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، اسکان، ارزاق، حمل و نقل، پارکینگ، سرویس بهداشتی، امداد و نجات، بهداشت و درمان، خدمات جاده‌ای، تولیدات فرهنگی، خدمات فرودگاهی، مناطق بومگردی و خدمات شهرداری و اصناف را که طی دو ماه گذشته در کمیته های مربوطه، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است را از حوزه‌های مهم خدمات دهی به زائران ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی‌ها برای نوروز ۱۴۰۲، نباید از نوروز ۱۴۰۱ کمتر باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استاندار با اشاره به اینکه اکثر زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد می‌آیند افزود: کلیه نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای باید تا اسفندماه، مدیریت و رفع خطر شود و این موضوع شامل ۱۳۰ نقطه حادثه‌خیز می شود.

گنابادی نژاد به خدمات فرهنگی اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسته فرهنگی مورد نظر را ارائه کند تا در اختیار زائران قرار گیرد.

وی در خصوص اسکان زائران گفت: بار اصلی اسکان در مشهد متمرکز است و باید اسکان رسمی، موقت و اضطراری، آماده سازی به هنگام و به موقع شود.

 رئیس ستاد خدمات سفر از هماهنگی های ملی در این خصوص خبر داد و گفت: به زودی کارگروه ملی زیارت با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل خواهد شد و ما پیشنهادات تکمیلی خود را ارائه خواهیم داد.

 در این جلسه، مرتضی دهقانی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز گفت: دستگاههای اجرایی، تجربه دهه آخر صفر را دارند و با رفع نقایص آن برنامه ها، باید با تمام توان پای کار بیایند. رئیس کمیته ارزیابی عملکرد ستاد خدمات سفر استان افزود: عملکرد دستگاههای اجرایی و در نهایت بخش‌های مختلف ستاد، بررسی و ارزیابی خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

 سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری افزود: همه آمادگی ها باید، عملی و میدانی باشد تا زائر نوروزی با رضایت کامل مشهد را ترک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها