رئیس موسسه رازی گفت: کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، ویژه کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۷ ساله آغاز و نحوه مشارکت در این طرح اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۹۰۱۰۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ علی اسحاقی با بیان این که بیماری کووید ۱۹ از حدود دو سال پیش در نقاط مختلف جهان و به خصوص کشور ایران گسترش پیدا کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت، گفت: از ابتدای گسترش این بیماری در ایران تاکنون هفت موج ابتلا به این بیماری رخ داده است و به نقطه اوج رسید و سپس فروکش کرد و پیش بینی می‌شود این اتفاق باز هم تکرار شود.

او می گوید: با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده، واکسیناسیون می‌تواند نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ ناشی از بیماری داشته و در این میان واکسیناسیون کودکان و نوجوانان و حضور آن‌ها در مدرسه در کنار همدیگر می‌تواند بسیار مهم باشد.

رئیس موسسه رازی به واکسنی که علیه این ویروس در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ساخته شده است، اشاره کرد و گفت: این موسسه با قریب به ۱۰۰ سال تجربه و تخصص در تحقیق و تولید انواع واکسن‌ها و سرم‌های درمانی، افتخار دارد که توانست با تکیه بر دانش و تجارب تیم‌های زبده و متخصص شامل اعضای هیات علمی و دانشمندان موسسه، علاوه بر واکسن‌های سرخک، سرخجه، اوریون، دیفتری، کزاز و فلج اطفال، واکسن رازی کوو پارس را بر پایه دانش و تکنیک صددرصد ایرانی و با لحاظ تمام ضوابط و استاندارد‌های بین المللی و ملی اختراع و تولید کند.

او می گوید: رازی کووپارس، یک واکسن پروتئین نوترکیب است که نتایج تحقیقات آن در بزرگسالان نشان داد واکسنی بی خطر بوده و ایمنی زایی و اثربخشی قابل قبولی دارد. همچنین بر اساس مستندات علمی تائید شده از سوی وزارت بهداشت، این واکسن از ایمن‌ترین و بی خطرترین واکسن‌های کووید ۱۹ معرفی شده است.

اسحاقی گفت: تزریق این واکسن برای کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۷ سال در قالب کارآزمایی آغاز شده و با توجه به خصوصیات ویژه آن همچون: مقدار دُز پایین و استفاده از دُز داخل بینی بعد از دُزهای تزریقی، در مقایسه با سایر واکسن ها، می‌تواند یک پیشنهاد مناسب برای واکسیناسیون کودکان و نوجوانان باشد تا سلامت این افراد و خانواده آن‌ها و در نهایت جامعه را حفظ کند.

او می گوید: ضمن دعوت برای مشارکت در مطالعه بالینی واکسن رازی در کودکان و نوجوانان، افزود: شرکت در این طرح، محققان موسسه را در مسیر اعتلای کشور یاری خواهد رساند.

برای هماهنگی جهت حضور در این طرح یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های ۰۲۶۳۴۹۸۸۵۲۵ و ۰۲۶۳۴۹۸۸۵۲۴ تماس گرفته و یا به آدرس وب سایت https://covpars۳.rvsri.ac.ir مراجعه کنید. درصورت ارسال عدد ۱ به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۱۰۰۰۷۷۰۰۰ نیز کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها