ورزشگاه 974 از آخرین بازی خود در جام جهانی هم میزبانی کرد و اینک به سرنوشتی دچار خواهد شد که پیش از این برایش تعیین شده بود.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، ورزشگاه 974 به عنوان اولین ورزشگاه موقت تاریخ جام جهانی، ماموریت خود را بامداد امروز به پایان رساند.

این ورزشگاه که قبلا راس اوعبود نامیده می شد، سازه‌ای است که از 974 کانتینر حمل و نقل بازیافتی تشکیل شده و به گفته قطری‌ها پس از پایان مسابقات به طور کامل برچیده خواهد شد و اجزای آن به مناطقی از دنیا ارسال می‌شود که نیاز به زیرساخت دارند.

در ساخت این ورزشگاه با 40 هزار نفر گنجایش، از ۹۷۴ کانتینر حمل بازیافتی استفاده شده که ادای احترامی است به تاریخ صنعتی سایت و کد شماره‌گیری بین‌المللی قطر (974+).

ورزشگاه 974 که در شهر دوحه و کنار دریا بنا شده تنها ورزشگاه جام جهانی به شمار می رفت که از سیستم تهویه هوای مطلوب بهره نمی برد و به همین خاطر بازی‌های برگزار شده در آن در ساعات پایانی شب بود.

بعد از انجام شش بازی، برزیل و کره جنوبی، هفتمین و آخرین بازی با میزبان این ورزشگاه خاص را در چارچوب ششمین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برگزار کردند تا 947 با 5 گل (چهار تا سهم برزیل و یکی سهم کره) با جامِ بیست و دوم خداحافظی کند.

معماران ورزشگاه 974 که دو ورزشگاه دیگر را در جام جهانی قطر هم ساخته‌اند، می‌گویند ایده اصلی آنها این است که از ساختن فیل سفید (اصطلاحی برای توصیف دارایی که نمی‌توان به سادگی از آن رها شد و هزینه نگهداری آن بیشتر از فایده آن است) جلوگیری شود تا اتفاقی که در آفریقای جنوبی، روسیه و برزیل افتاد دیگر تکرار نشود. با توجه به نوع ساخت ورزشگاه و اجزای به کار رفته در آن، تصمیم یاد شده، تصمیمی است که بابت آن قطری ها خیلی هم ضرر نخواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها