نگاهی به تاثیر هویت‌ساز «جعبه جادو» از دیروز تا امروز

خاطرات‌مشترک تلویزیونی

ویژه‌برنامه‌ای برای روز جهانی‌کودک

صدای خنده کودکان در الکوثر

این اولین باری نیست که صدای بچه‌ها و شادی‌های از سر کنجکاوی‌شان راهروی استودیو‌های پخش را پر کرده، اما این‌بار یک برنامه ویژه در نظر گرفته شده، برنامه‌ای که فقط مختص بچه‌های قاره آسیا نیست، بلکه تمام کودکان جهان با هر رنگ و نژاد، دین و مسلک و... نیز در این شادی بزرگ سهیم هستند.
کد خبر: ۱۳۸۷۸۶۸
نویسنده منصوره هاشمی - گروه رسانه

شبکه الکوثر شادی خود را به مناسبت روز جهانی کودک با حضور خود بچه‌ها جشن گرفت. جشنی که پر بود از رنگ، موسیقی، بازی و جایزه. البته این برنامه ویژه، یک مهمان ویژه هم داشت، آقامتین؛ مهمانی که خودش به نوعی صاحب‌خانه گروه کودک شبکه الکوثر محسوب می‌شود و به گفته خودش یکی از طرفدار‌های پروپاقرص عروسک برنامه، فلفل است.

سمیه مروتی، مدیر گروه کودک شبکه جهانی الکوثر است؛ کسی که به محض ورود به استودیوی۱۳ پخش متوجه می‌شوید همپای تهیه‌کننده در تلاش است تا یک برنامه عالی و جشنی پر از لبخند را برای بچه‌ها روی آنتن ببرد. مروتی درباره ویژه‌برنامه «یوم الطفل العالمی» گفت: این ویژه‌برنامه که کاری از گروه کودک‌ونوجوان شبکه جهانی الکوثر است، به مناسبت روز جهانی کودک در قالب یک برنامه ترکیبی برای کودکان عرب‌زبان و علاقه‌مند به زبان عربی روی آنتن رفت.

در این برنامه با حضور ۱۳کودک و نوجوان عرب‌زبان سعی در فراهم‌کردن اوقات شاد و فرحبخش و آموزش روحیه همکاری و تعاون در قالب بازی و کار گروهی داشتیم. آیتم‌های متنوع از باغ پرندگان، پارک ژوراسیک، باغ کتاب، هیومن پارک و مجموعه حیاط تهران برای معرفی اماکن بازی و شادی برای بچه‌ها و آیتم در آینده می‌خواهید چه‌کاره شوید از کشور‌های یمن، فلسطین، سوریه، عراق و لبنان برای هم‌افزایی کودکان دنیا پخش شد. مدیر گروه کودک‌ونوجوان شبکه جهانی الکوثر در همین رابطه با اشاره به جایگاه ویژه کودکان در خانواده بیان کرد: بچه‌ها پررنگ‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین نقش در خانواده را دارند و به عقیده من نه‌تن‌ها این یک روز، بلکه تمام روز‌ها باید متعلق به آن‌ها باشد. ما در این برنامه کیک بزرگی را به نمایندگی از تمام کودکان جهان بریدیم و جشن گرفتیم و به کودکان مظلوم و شهید جهان تقدیم کردیم.

مروتی به برندگان جشنواره «سلام‌فرمانده» اشاره کرد و گفت: محمدصدرا، یکی از برندگان جشنواره سلام‌فرمانده بود که به نمایندگی دیگر برندگان ما در استودیو حاضر شد، اما ما غافل از دیگر برندگان‌مان نشدیم و با مرتضی، که از برندگان ما در کشور یمن بود نیز ارتباط تلفنی برقرار کردیم و سامر مجری برنامه با او گفتگو کرد. همچنین یکی از بهترین اتفاقات برنامه حضور متین، مخاطب پروپاقرص برنامه‌های کودک‌ونوجوان بود. وقتی گفت به آرزویش رسید و در برنامه حاضر شد و با تک‌تک ما عکس گرفت.

صدا، استرس، تصویر

به محض ورود به استودیو چشم که بچرخانید فکر می‌کنید همه چیز سر جایش است و طبق روال در حال انجام، اما نگاه‌های پراسترس و رفت‌وآمد‌های آقای تهیه‌کننده چیز دیگری را القا می‌کند، هر آن حس می‌کنید که آیتمی کم‌آمده یا زمان از دست مجری و دیگر عوامل برنامه در رفته است، اما اینجا در استودیوی خوش‌رنگ‌ولعاب ۱۳ و اتاق رژی همه چیز سر جایش هست و کار‌ها به شکل مطلوب در حال انجام است.
امیرحسین کوهپایی، تهیه‌کننده این ویژه‌برنامه درباره این برنامه ضمن تکمیل صحبت‌های مدیر گروه کودک، اظهار کرد: پیش‌تولید این کار از دو ماه پیش آغاز شد و با جلسات متعددی که با مدیر گروه داشتیم برای محتوا، آیتم‌ها، مهمانان و مجریان به توافق خوبی رسیدیم. البته با توجه به کمبود نیروی متخصص عرب‌زبان، کمی کار سخت بود، ولی با توجه به هدف‌مان که شادکردن دل کودکان در این عصر جنگ و سختی است، کار به‌سختی، ولی به‌خوبی پیش‌رفت. ان‌شاءا... مورد پسند همه کودکان قرار گیرد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها