گفت‌وگوی «جام‌جم» با روشان امیری، تهیه‌کننده سریال «زیر یک سقف»

همسایه‌های همدل

مسابقه «خودمونی» را می‌توان یک دورهمی خانوادگی تلویزیونی شاد و مفرح دانست. چون با محوریت خانواده ساخته شده است. برنامه‌ای که هیچ محدودیتی برای ورود ندارد و هرکدام از اعضای یک خانواده می‌توانند خود را با چالش‌های این مسابقه محک بزنند. البته چالش‌ها نیز براساس ظرفیت‌ها و سن شرکت‌کننده‌ها طراحی شده است اما از نوزاد گرفته تا پیرمرد ۹۰ساله هم در بین تماشاچی‌های داخل استودیو به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۱۳۸۷۲۹۷
نویسنده صدف تهرانی - گروه رسانه

حامد خانی تهیه‌کننده این مسابقه است. کسی که تجربه ساخت مسابقه «زوجی نو» را دارد با همین محوریت خانواده در چند فصل در شبکه سه ساخته شد و اتفاقا مورد توجه مخاطبان بسیاری هم قرار گرفت. البته با این تفاوت که در زوجی نو، زوج‌های جوان محوریت برنامه بودند، اما در «خودمونی» کل خانواده مورد توجه قرار گرفته است.

از بزرگ‌تر‌های خانواده که پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هستند گرفته تا فرزندان و نوه‌ها همه در کنار هم چالش‌های جالبی را پشت سر می‌گذارند. از بازی‌های فکری گرفته تا مهارت‌ها و توانایی‌های فیزیکی. گرچه چالش‌ها و آیتم‌های رقابتی این مسابقه اتفاق جدیدی نیست و شاید پیش از این هم در مسابقات تلویزیونی دیگر شاهد این بازی‌ها بوده‌ایم، اما شیوه اجرایی و هیجانی که تماشاگر‌ها در استودیو دارند، آن را جذاب‌تر می‌کند. همین ویژگی مسابقه است که آن را متمایز از سایر رقابت‌های تلویزیونی می‌کند. چون محوریت، خانواده‌ها هستند و مسابقه‌ای که همه اعضای یک خانواده را کنار هم جمع کند، کمتر ساخته شده است. آن هم با شرایط زندگی و جامعه امروز که دغدغه‌های روزمره گاهی بین اعضای یک خانواده فاصله می‌اندازد. اصلا خانواده‌ها به این برنامه می‌آیند که در کنار هم خوش بگذرانند و خاطره شیرینی را برای خود رقم بزنند.

نکته بعد اجرای برنامه است که توسط مهران رجبی انجام می‌شود. بازیگری که به ایفای نقش‌های کمدی و طنازی در بازی‌اش شهرت دارد. جالب این‌که او همزمان سریال «آزادی مشروط» را در شبکه یک دارد و این اواخر بازپخش سریال «سه در چهار» را نیز در شبکه آی‌فیلم داشت و جزو بازیگران پرکار و محبوب سینما و تلویزیون محسوب می‌شود. نوع اجرای رجبی در این مسابقه به گونه‌ای است که کاملا مشخص است برای خودش هم یک چالش و تجربه متفاوت بوده است. شاید به نظر عده‌ای گزینه مناسبی برای اجرای این برنامه نباشد، اما به‌دلیل حاضر جوابی طنازانه و شوخی‌هایی که با شرکت‌کننده‌ها می‌کند تا فضا تلطیف شده و استرس شرکت‌کننده‌ها کمتر شود، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای اجرای چنین مسابقه‌ای باشد.

ضمن این‌که در این مسابقه مجری و شرکت‌کننده‌ها به‌قدری با هم خودمونی و صمیمی صحبت می‌کنند که حس یک رقابت جدی رنگ می‌بازد و همه مثل اعضای یک فامیل با هم هستند. با هم شوخی می‌کنند و گپ می‌زنند. جالب این‌که یکی از بخش‌های جذاب و تماشایی این برنامه لیز خوردن شرکت‌کننده‌ها در یک سطح است که از قبل طراحی شده و هم حضار از این بخش لذت می‌برند و هم خانواده‌ها و حتی کسانی که در این چالش حضور دارند. پس اگر تا به امروز موفق به تماشای این برنامه نشده‌اید یا این‌که به رقابت‌های خانوادگی علاقه دارید، می‌توانید بیننده این برنامه از شبکه سه باشید.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها