معرفی کتاب رژیم موقت؛ مفهوم و روش‌های موقتی

نماد‌های نابودی اسرائیل کدامند؟

صهیونیست‌ها از ابتدای تشکیل رژیم‌جعلی خود تاکنون با تحریف و جعل تاریخ در تلاش برای به‌رسمیت‌شناساندن اسرائیل در منطقه و میان ملت‌های عربی بوده‌اند که این تلاش‌ها نتیجه عکس داد. کتاب «رژیم موقت؛ مفهوم و پژوهش‌های تخصصی» که توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های الاتحاد تالیف و منتشر شده، در مباحثی تخصصی به بررسی پدیده فروپاشی رژیم‌موقت صهیونیستی پرداخته است.
کد خبر: ۱۳۸۶۱۳۸
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل
این کتاب در فصل اول مفهوم رژیم موقت و اذعان شخصیت‌های مختلف بین‌المللی و صهیونیستی، این موضوع را مورد اشاره قرار داده و در فصل‌های بعدی به بررسی ساختار‌های امنیتی و تشکیلاتی سرویس‌های جاسوسی و نظامی رژیم صهیونیستی پرداخته و در ادامه بحران‌های فراروی اسرائیل که به این فروپاشی منجر می‌شود را برشمرده است. براساس این کتاب، نتایج مطالعات مربوط به آمار صهیونیست‌ها در فلسطین‌اشغالی نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین بحران‌هایی که رژیم‌صهیونیستی در ۲۵سال آینده در سطح داخلی با آن مواجه خواهد بود، نبود امنیت داخلی و تشدید شکاف‌های اجتماعی و تاثیر آن بر «همبستگی» داخلی صهیونیست‌هاست، اما در سطح منطقه‌ای بزرگ‌ترین بحران و چالش اسرائیل مربوط به افزایش قدرت مقاومت و جنبش‌های اسلامی و به‌طورکلی تقویت بیداری اسلامی است. عمده‌ترین چالش و بحران رژیم صهیونیستی در سطح بین‌المللی نیز به گسترش جبهه ضد صهیونیستی و واکنش سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی به جنایت‌های این رژیم برمی‌گردد.

از سوی دیگر، نتایج مطالعات مراکز اسرائیلی نشان می‌دهد که منبع اصلی بحران در جامعه یهودی فلسطین اشغالی مربوط به کاهش آمار جمعیتی صهیونیست‌هاست؛ آن‌هم در زمانی که این رژیم به سمت نابودی در ۲۵سال آینده حرکت می‌کند.

در سطح منطقه‌ای رژیم صهیونیستی به‌دلیل واکنش‌های اعراب و مسلمانان به ادامه اشغالگری این رژیم با مشکلات خطرناکی مواجه است و طی همه این سال‌ها همواره درگیر جنگ با فلسطینیان بوده است. رژیم‌صهیونیستی همچنین طی سه جنگی که بعد از اشغال فلسطین با اعراب در سال‌های ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ داشت با معضلات زیادی روبه‌رو بود که این جنگ‌ها درنهایت به ظهور انتفاضه فلسطین منجر شد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها