استاندار سمنان گفت: ضرورت دارد تا تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان‌ علاوه بر سقف تعیین شده اشتغال در سال جاری، در راستای تقویت فرصت های شغلی موجود در استان، بالغ بر ۲۰ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۱۳۸۵۳۶۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، سید محمد رضا هاشمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: بحث اشتغال در سطح استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لذا جلسات باید به صورت‌ مستمر و با حضور شخص مدیران‌ اجرایی استان برگزار و اقدامات به پیش برود.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که در عمل نرخ بیکاری در سطح استان‌ بر اساس اعلام سازمان آمار کشور ، به ۶.۱ درصد رسیده است که حاصل همکاری تیم هماهنگ و منسجم در سطح استان است.

استاندار سمنان همچنین گفت: بر اساس اعلام صورت‌ گرفته توسط سازمان‌ آمار کشور، میانگین نرخ تورم در سطح استان از میانگین کشوری پایین تر است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت اشتغال در سطح استان به تبع خود رشد جمعیت، تحقق جوانی جمعیت، کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات مرتبط با این‌ مقوله را به همراه خواهد داشت.

هاشمی عنوان کرد: امروز و در راستای تقویت اشتغال استان و تحقق شعار سال باید به سمت بهره گیری از فرصت های موجود در حوزه دانش بنیان برای افزایش فرصت های شغلی و تحقق تعهد اشتغال موجود گام برداریم.

وی تصریح کرد: برای مجموعه کارگری در سطح استان در حوزه اشتغال محدودیت و دغدغه ای وجود ندارد و لازم است تا به صورت تخصصی و بر اساس نیاز جامعه در مسیر ایجاد فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار بگیریم.

استاندار سمنان در پایان گفت: نهاد های حمایتی با همکاری کارگروه تخصصی اشتغال در بحث تقویت فرصت های شغلی در سطح روستاها با بهره گیری از پتانسیل موجود در  بخش دانش بنیان به صورت جدی ورود کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها