در رویداد هنری سینمایش ۴۱۰ چه می‌بینید؟

تلفیق جذاب تئاتر و سینما

کد خبر: ۱۳۸۳۹۴۰
نویسنده ​​​​​​​حسن زارعی - بازیگر تلویزیون و سینما
توجه به ذائقه مخاطب و خواسته‌اش در بحث تولید سریال‌های ماندگار بسیار مهم است. نمی‌شود از مخاطب و خواسته‌های امروزش چیزی ندانست و بعد به سمت تولید یک سریال فراگیر رفت. باید ابتدا نیازسنجی در حوزه مخاطب صورت گیرد و سپس به سمت این برویم که چه محصولی تولید کنیم. چند سال قبل جلسه‌ای با حضور مدیران سازمان و اهالی هنر برگزار شد و مدیران ضمن اعلام حمایت از تمام هنرمندان خواستند که بیایند طرح ارائه کنند و سریال بسازند. خیلی از هنرمندان مطرح به این دعوت پاسخ دادند و رفتند و کار‌های خوبی مثل دیوار به دیوار ساخته شد که مورد پسند مخاطب قرار گرفت.

داشتن ساختاری قوی و دارا بودن داستانی جذاب و دراماتیک و طرح مسائل روز اجتماعی مثل اختلاس، طمع و‌... ازجمله عواملی بود که باعث شد آن سریال مورد توجه قرار گیرد. الان هم اگر به‌دنبال تولید سریال‌های پرانرژی و قدرتمند هستیم چاره‌اش رفتن به سراغ افراد کاربلد و استفاده از داستان‌پردازان متبحر است.

در سال‌های اخیر عزم جدی در مدیران برای تغییر ساختار سریال‌های تلویزیونی صورت گرفته که قابل قدردانی است، ولی با حضور اخیر نیرو‌های جوان در رسانه ملی باید برای تحقق از بالقوه به بالفعل آن، عزم جزم شود.

حتما اگر میل و اراده‌ای برای تغییر رویکرد در رسانه ملی و به‌خصوص سریال‌سازی باشد، ما هنرمندان آماده حضور و کمک به تولید آثار خوب و با‌کیفیت هستیم، چون همه هنرمندان خانه اول خود را تلویزیون می‌دانند که خاطرات فراوانی از آن دارند و اگر حرمت‌ها حفظ شود باز هم دل‌شان می‌خواهد برای تلویزیون کار کنند. حضور موثر هنرمندان شناخته شده در رسانه ملی، باعث می‌شود تلویزیون باز هم به روز‌های خاطره‌ساز خود برگردد. البته برخی سریال‌های شبکه خانگی با بریز‌و‌بپاش رفته‌اند و بازیگران مطرح را جلب کرده‌اند، ولی چون منطقی پشت درام‌سازی‌های خود نداشته‌اند و صرفا در حال کپی‌برداری از سریال‌های تلویزیون یا نمونه‌های ترک و لاتین هستند، متاسفانه به جریان‌سازی نرسیده‌اند.

این خوب نیست که در سریال‌های پلتفرم‌ها شاهد نوعی کپی‌برداری از سریال‌هایی مثل حریم سلطان باشیم یا نوعی لمپن‌بازی بی‌حاصل را عاملی کنند برای سریال‌هایی که ورزشکاران را عامل قاچاقچیان معرفی می‌کنند. سریال‌سازان پلتفرم‌ها به دامنه ماندگار سریال‌های تلویزیون نگریسته و سپس به طرح داستان و ارائه فیلمنامه بپردازند.

در تلویزیون باید این سیاست مورد استفاده قرار بگیرد که مخاطبان را شناخت و دانست آن‌ها چه می‌خواهند و در ادامه به سمت تولید سریال‌های جذاب و همه‌فهمی رفت که اغلب مخاطبان را راضی کند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها