سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس پیگیری‌های ما، هیچ دانش‌آموزی در اغتشاشات اخیر زندانی نشده است، گفت: دشمن به دنبال کینه‌جویی و انتقام است زیرا مدرسه سنگر انقلاب اسلامی و جریان‌های انقلابی است و نقش مدرسه در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بر اساس پیگیری‌های ما، هیچ دانش‌آموزی در اغتشاشات اخیر زندانی نشده است، اظهار کرد: رسانه‌های معاند به انتشار اخبار دروغین درباره زندانی‌ شدن و فوت دانش‌ آموزان می‌پردازند؛ به عنوان مثال ماجرای کانون اصلاح و تربیت درباره نوجوانانی است که قبل از بحث اغتشاشات اخیر، به دلیل بزه در این مکان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و تربیتی هستند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کینه‌جویی و انتقام است، افزود: مدرسه سنگر انقلاب اسلامی و جریان‌های انقلابی است و نقش مدرسه در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

ستاری‌فرد ادامه داد: معلمان و دانش‌ آموزان در انقلاب و دوران دفاع مقدس حماسه‌آفرینی بسیاری داشتند و مزین شدن وزارت آموزش و پرورش به نام 40 هزار شهید دانش‌آموز و معلم موجب شده است که دشمن همیشه درصدد انتقام از نهاد مدرسه باشد.

وی با بیان اینکه ریشه این کینه و خشم به اوایل شکل‌گیری نهضت امام(ره) از سال ۴۲ تا ایام الله ۱۳ آبان سال ۵۷ و ۱۳ آبان‌ سال ۵۸ برمی‌گردد، افزود: در ۱۳ آبان سال ۵۷ در حساس‌ترین دوران انقلاب می‌بینیم که جریان‌ها و جنبش‌های دانش‌آموزی پیشران و حامی جریان‌های مردمی و دانشجویی هستند که وارد عرصه و میدان حق علیه طاغوت شده و خون خود را تقدیم انقلاب کردند و این گونه روز دانش‌آموز در انقلاب تثبیت شد همچنین منافقین و دشمنان این ملت ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ و سالگرد آن در سال ۵۸ یعنی تسخیر لانه جاسوسی را به دست جنبش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی که به تعبیر امام(ره) انقلاب دوم بود، را فراموش نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ملت ما هم کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ با پشتیبانی انگلیس و آمریکا را فراموش نمی‌کند، گفت: ملت ایران هرگز بمباران موشکی رژیم بعثی با پشتوانه و حمایت منافقان و کشورهای غربی را به مدارس میانه، بروجرد، کرمانشاه و بهبهان فراموش نکرده است و هرگز «نیمکت‌های سوخته» مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه و دیگر شهرها را فراموش نمی‌کند.

وی ادامه داد: دشمن بداند که معلمان تاریخ معاصر یعنی خیانت، خباثت و جنایت نظام سلطه و معاندین علیه ملت ایران را به دانش‌آموزان به خوبی منتقل کردند و آنها فراموش نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها