رئیس واحد فرهنگ ترافیک پلیس راه شمال استان کرمان؛

ماموریت پلیس راه حفظ جان انسان ها است

رئیس واحد فرهنگ ترافیک پلیس راه شمال استان کرمان،با اشاره به اینکه ماموریت پلیس حفظ جان انسانهاست،گفت:در ایجاد انضباط و حفظ امنیت ترافیکی دو ماموریت مهم را دنبال می کنیم که یکی از آنها برخورد با رانندگان متخلف و دیگری ارتقای فرهنگ ترافیک است. 
کد خبر: ۱۳۸۲۷۱۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛نمازگزاران مسجد امام سجاد (ع) شهر کرمان شامگاه دیروز میزبان کارشناس پلیس راه شمال کرمان بودند و ضمن تبریک هفته فراجا،سوالات و موضوعات خود در بخش ترافیکی را  در این دیدار مطرح کردند.

سرگردحجت پورموسی،درسخنانی به اهمیت موضوع امنیت ترافیکی در حفظ سرمایه انسانی جامعه اشاره کرد و گفت:ماموریت پلیس راه حفظ جان انسانهاست.

وی افزود:در بخش برخورد با رانندگان متخلف یا پر خطر،پلیس ضمن اجرای عملیات ترافیکی،به خصوص در مناسبت های خاص و محور های پرحادثه،نسبت به استقرار تیم های گشت و اعمال قانون اقدام می کند.

مسئول اداره فرهنگ ترافیک پلیس راه بیان کرد:در بخش ارتقای فرهنگ ترافیک نیز پلیس راه با برنامه ریزی و مشارکت سازمان های  همکار در امر ترافیک نسبت به ارائه آموزش های تخصصی مرتبط با رانندگی،رانندگان بخش حمل و نقل بار و مسافر و همچنین سرویس ادارات،کارکنان ادارات و در بخش نونهالان و دانش اموزان می پردازد.

وی اظهار داشت:ما برای یک سفر دو بخش را باید در نظر بگیریم که یکی بخش آمادگی قبل از سفر است و بخش دیگر در زمان تردد با وسیله نقلیه و در طول سفر را شامل می شود.

وی تشریح کرد:عوامل موثر در سفر نیز سه بخش راه،خودرو و انسان را شامل می شود که باید قبل و حین سفر به تاثیر این سه عامل در رانندگی توجه ویژه داشته باشیم.

سرگرد پورموسی،گفت:قبل از سفر باید مسیر خود را انتخاب کرده و از وضعیت راه انتخابی از نظر شرایط جوی و مهندسی مسیر اطلاع یابیم.

وی ادامه داد:برای خودرو نیز باید وسیله نقلیه خود را قبل از سفر از نظر فنی آماده کرده و معایب آن را بر طرف کرده و ملزومات و تجهیزات لازم برای سفر را داخل خودرو اماده سازی کنیم.

این مسئول ترافیکی بیان داشت:در بخش انسانی نیز یک راننده باید قبل از سفر خواب کافی داشته و از مصرف دارو و یا خوراکی هایی آرامبخش بوده و خواب آوراست مانند لبنیات،خودداری کند و ما توصیه می کنیم در زمان سفر بعد از هر دو ساعت رانندگی،15 دقیقه توقف کرده و یک عدد موز و یا قهوه  بخورید چراکه این دو سبب هوشیاری مغز می شوند.

وی افزود:در زمان رانندگی،راننده باید تمرکز لازم بر رانندگی داشته و از رفتار هایی که سبب حواس پرتی می شود مانند صحبت با تلفن همراه،خوردن و آشامیدن،صحبت و یا جرو بحث با سرنشینان خوددا ری کند.

وی تاکید کرد:در زمان سفر علاوه بر تمرکز بر رانندگی خود و رعایت قوانین و مقررات،باید مراقب رفتار سایر رانندگان نیز باشیم،زیرا ممکن راننده ای با نقض مقررات،سبب بروز حادثه برای خود و ما شود.

سرگردپورموسی،در پایان گفت:پلیس راه نیز با هدف حفظ جان انسانها،بااجرای ماموریت تخصصی خود از تمامی رانندگان درخواست می کند قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کرده و پلیس راه در ایجاد و حفظ امنیت ترافیکی یاری رسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها