رئیس واحد فرهنگ ترافیک پلیس راه شمال استان کرمان؛

ماموریت پلیس راه حفظ جان انسان ها است

نگه داشتن خودرو در شرايط خوب فنی و سرويس به موقع،احتمال وقوع حادثه را در هنگام رانندگی به ویژه در فصول سرد سال کاهش می دهد پس بهتر است خودروی خود را برای رانندگی در فصل زمستان آماده کنیم.
کد خبر: ۱۳۸۹۴۳۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛رانندگی در آب و هوای سرد و مرطوب زمستان و یا در شرایط بارش برف و يخ زدگی معابر،شرايط نامناسبی برای راننده و خودرو ايجاد می کند.

 نگه داشتن خودرو در شرايط خوب فني و سرويس بموقع،احتمال حادثه را در هنگام رانندگی کاهش می دهد که برای آماده کردن خودرو در زمستان بايد به یک سری موارد توجه بیشتری داشته باشیم:اگر باتری خودرو ضعيف است آن را شارژ يا تعويض و سامانه احتراق و سيم هاي رابط و محفظه توزيع بنزين ( انژکتور ) را کنترل و همه چراغ ها شامل چراغ جلو،چراغ بغل ها،فلاشرها،چراغ عقب،چراغ راهنما،چراغ مه شکن و چراغ ترمز را بررسی و از سالم بودن و صحت عملکرد آنها اطمينان حاصل کنيد.
 
سامانه ترمز خودرو و به ويژه لنت ها و لوله های انتقال،روغن ترمز و ... از لحاظ سلامت بررسی کنند.
 
انتخاب لاستيک مناسب بسيار مهم است.کشش بين لاستيک و جاده تعيين می کند که خودرو چه طور حرکت کرده،می پيچد و متوقف می شود که اين موضوع براي ايمنی رانندگی و زمستان بسيار مهم است و لازم است از لاستيک سالم و مناسب که دارای آج کافی باشداستفاده شود.

در برف شديد و يخبندان از زنجير چرخ استفاده و فشار باد لاستيک ها(و تاير يدکی) را تنظيم و همواره چرخ ها را بالانس نماييد.
 
سامانه سالم اگزوز از مسموميت سرنشينان با گاز منواکسيد کربن پيشگيری می کند،به همين منظور اگزوز را از نظر وجود پوسيدگی بررسی و در صورت متوقف شدن در برف،پنجره ها را به آرامی باز و موتور و بخاری را روشن بگذارید تا گاز حاصل خارج شود.

همچنين مراقب باشند که لوله اگزوز با برف و يخ مسدود نشود،چون مسدود شدن دريچه خروجی اگزوز موجب ورود منواکسيد کربن به داخل خودرو خواهد شد.

رادياتور و شلنگ ها را از نظر وجود سوراخ و نشتی بررسی و مطمئن شوند که رادياتور خودرو به مقدار مناسب ضد يخ داشته باشد و همچنين بخاری و گرمکن های شيشه جلو و عقب خودرو را نيز کنترل تا از کارکرد صحيح آن مطمئن شوید.
 
مطمئن شوید برف پاکن های شيشه جلو درست کار می کنند و اگر کهنه و فرسوده شده اند،آنها را تعويض و مخزن مايع را با محلول ضد انجماد هميشه پر نگه دارند.
 
پيش از سفر و رانندگی طولانی،باک سوخت خودرو را پر و اجازه ندهند سطح سوخت خيلی پائين بيايد.

ممکن است زمان رانندگی تا پمپ بنزين يا پمپ گاز بعدی از آن چه تصور می کنند بيشتر طول بکشد،چون اگر در برف گير بيافتند موتور خودرو منبع گرمايش خواهد بود.
 
وجودجعبه زمستانی رانندگی به کنترل شرايط اورژانس کمک می کند.اين جعبه محتوی زنجير چرخ مناسب،کيسه نمک يا ماسه،گونی،بيلچه يا پاروی کوچک،فرچه برف،يخ شکن،سيم یدکش،علايم هشدار دهنده مانندچراغ های اضطراری،مايع برف پاکن شيشه مناسب برای دمای خيلي سرد،دستمال کاغذی،چراغ قوه وباطری اضافی،پتو،لباس گرم اضافه شامل کلاه،لباس های بادگيروکفش چرم،جعبه کمک های اولیه، مقداری آب،خشکبار و غذاي کنسرو شده،نقشه جاده،کبريت،تابلوی هشدار و پرچم هایی با رنگ روشن و قابل ديد می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها