امروز شان پن، بازیگر سینما 63 ساله شد

ببینید | راه رفتن مرد مرده

شان‌پن، بازیگر ضد جنگ سینما برای تازه‌ترین کار هنری خود سراغ رسانه تلویزیون رفته و در مجموعه ضد جنگ «گرفتار» بازی می‌کند. این درام پرتنش با نگاهی طنزآمیز به بررسی رویدادهای جنگی مهم سال‌های اخیر در کشورهای مختلف دنیا می‌پردازد.
کد خبر: ۱۳۸۲۱۸۸
نویسنده کیکاوس زیاری - گروه رسانه
نکته جالب و مهم در رابطه با گرفتار این است که تهیه‌کنندگانش استرالیایی هستند و آ‌ن را برای پخش در این کشور آماده می‌کنند. ظاهرا دلیل انتخاب پن توسط سازندگان گرفتار برای حضور در مجموعه این بوده که بتوانند تماشاگران بیشتری را جذب تماشای آن کنند. نکته جالب‌تر این‌که شان‌پن در این درام سیاسی در قالب شخصیت خودش ظاهر خواهد شد.

شرکت فیلمسازی استریم استرالیایی استن که تولید مجموعه را به عهده دارد، اعلام کرده آن‌را برای پخش در بهترین فصل برنامه‌های تلویزیونی آماده خواهد کرد. البته تماشاگران تلویزیونی و دوستداران درام ضد جنگ برای دیدن این مجموعه باید تا اواسط سال ۲۰۲۳ صبر کنند. گرفتار در شش‌اپیزود تولید می‌شود و بیشتر یک مینی‌سریال به شمار می‌آید. خط اصلی داستان مجموعه در ارتباط با چهار سرباز و افسر استرالیایی است که برای انجام ماموریتی محرمانه به یک کشور جنگ‌زده فرستاده می‌شوند. در داستان این مجموعه مشخص نیست کشور جنگ‌زده کدام کشور دنیاست، اما گفته می‌شود یکی از دو کشور عراق یا افغانستان باید کشور موردنظر باشد. در این مکان است که اهالی، این استرالیایی‌ها را با آمریکایی‌ها اشتباه گرفته و نیرو‌های ارتش آزادیبخش کشور، آن‌ها را به گروگان می‌گیرند.
ویدئویی که از این چهار نفر گرفته و پخش می‌شود، خیلی زود وایرال شده و توجه عموم را به خود جلب می‌کند. استرالیایی‌های گرفتار شده نمی‌دانند چه عاقبتی در انتظارشان است و تبدیل شدن‌شان به چهر‌هایی سلبریتی، ممکن است چه عواقبی برای‌شان داشته باشد. شان پن در داستان این مجموعه در قالب شخصیت خودش ظاهر می‌شود که می‌کوشد راهی برای آزادی این چهار استرالیایی اسیر پیدا کند. نزدیکان به پروژه از آن به‌عنوان اثری ضدآمریکایی اسم می‌برند که نشان می‌دهد چگونه ممکن است افرادی بی‌گناه به ظن آمریکایی بودن با دردسر‌هایی غیرقابل تصور روبه‌رو شده و حتی جان‌شان در معرض خطر مرگ قرار گیرد.
کیک گاری، بازیگر و فیلمساز استرالیایی که سابقه کار در هر دو رشته سینما و تلویزیون را دارد و تماشاگران او را در درام علمی ــ تخیلی «لبه فردا» دیده‌اند، گرفتار را براساس فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی می‌کند. در عین حال، او بازیگر مجموعه هم هست. متیو فوکس، بازیگر سرشناس استرالیایی هم یکی از نقش‌های اصلی آن‌را به عهده دارد. گاری طرح اصلی فیلمنامه‌اش را با نگاهی به تعدادی از اخبار رویداد‌های جنگی چند سال اخیر نوشته و می‌گوید: «حال و هوای گرفتار تا حد زیادی شبیه درام طعنه آمیز و ضد جنگ معروف دهه هفتادی «کچ ۲۲» است. مایک نیکولز هم در آن فیلم به هجو جنگ و بی معنی بودن آن برای مردم عادی پرداخت و نشان داد جنگ‌طلبان چگونه مردم عادی را قربانی طمع و اهداف غیرانسانی خود می‌کنند.» / ورایتی

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها