در سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمانشاه بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی برای کرمانشاه به تصویب رسید که اکنون جلسات پیگیری برای اجرایی شدن این مصوبات آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۸۲۱۲۶

جام جم آنلاین-جلسه کارگروه اشتغل و سرمایه‌گذاری امروز (۱۰ مهر) استان کرمانشاه به موضوع پیگیری آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات طرح‌های اقتصادی مصوب سفر رئیس جمهور اختصاص داشت و دستگاه‌ها و بانک‌ها به بیان گزارش عملکرد خود در این زمینه پرداختند.

در ابتدای این جلسه بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه ۱۰۰ طرح اقتصادی با اختصاص ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به تصویب رسیده، برآورد اشتغال این طرح‌ها را نزدیک به ۱۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی با تاکید بر لزوم جذب هرچه زودتر این تسهیلات و پرداخت آن به متقاضیان، افزود: دستگاه‌ها باید به صورت مستمر گزارش عملکرد خود را در این زمینه ارائه دهند.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه به صراحت اعلام شده پرداخت تسهیلات با اولویت طرح‌های مصوب باشد، گفت: چنانچه متقاضیان تسهیلات انصراف دهند، باید در کوتاه‌ترین زمان طرح‌های جایگزین برای معرفی به بانک و استفاده از این تسهیلات معرفی شود.

باباخانی اضافه کرد: البته دستگاه‌ها ملزم هستند متقاضی را توجیه کنند که اگرچه سود این تسهیلات ۱۸ درصد است، اما محدودیت سقف آن نسبت به تسهیلات بند الف تصبره ۱۸ (که سود کمتری دارد) کمتر بوده و از همین رو پرداخت برخی از تسهیلات که رقم بالایی دارد صرفا از همین محل شدنی است. اگر در نهایت متقاضی انصراف داد باید انصراف وی به صورت مکتوب ثبت شود.

وی بر لزوم استفاده از این تسهیلات برای طرح‌های خوب و اولویت‌دار تاکید و خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که قرار است از این تسهیلات بهره‌مند شوند، در سه مرحله فیلتر می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یادآور شد: برخی از این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارند و با تزریق به موقع اعتبارات می‌توان آنها را تا دهه فجر به بهره‌برداری رساند که اشتغالزایی آنها نیز قابل توجه است.

به گزارش ایسنا، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه تسهیلات طرح‌های اقتصادی مصوب سفر رئیس جمهور باید صرفا در جهت اشتغالزایی هزینه شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های متولی باید نظارت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

وی معتقد است، اینکه پول‌های پرداخت شده برای اشتغالزایی استان تاکنون آنطور که باید بازده نداشته بیانگر همین موضوع است و دیگر نباید اجازه داد چنین مشکلاتی تکرار شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار از محل تسهیلات پرداختی، ادامه داد: به علاوه باید تدابیری اندیشیده شود که بکارگیری نیروهای مورد نیاز طرح‌ها عمدتا از "سامانه جست و جوی شغلی" انجام شود و دستگاه‌های متولی طرح‌ها و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

خواسته دیگر امیری مقدم اختصاص تسهیلات به طرح‌هایی بود که پیشرفت مناسبی دارند و با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات باید متناسب با روند پیشرفت پروژه صورت بگیرد، گفت: تعدادی از این طرح‌ها باید تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد و مردم شیرینی نتایج سفر دولت را بچشند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه باید از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به یک کارگاه اقتصادی و اشتغالزایی تبدیل شود، افزود: نباید اجازه دهیم این منابع به طرح‌های راکد اختصاص یابد.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه فرهنگ کار نیز باید در استان اصلاح شود، یادآور شد: متاسفانه اکثر متقاضیان کار در کرمانشاه به دنبال پشت میزنشینی هستند.

امیری مقدم با بیان اینکه باید به سمت ایجاد شغل برای دانشجویان متناسب با شرایط و تقاضای بازار کار استان برویم، افزود: در این بین باید مشاغل فنی با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان بر لزوم تعیین تکلیف هرچه زودتر دو طرح مهم "داروسازی باختر" و "ایمان سرم" تاکید کرد و گفت: مشکلات مجموعه داروسازی باختر باید هرچه زودتر مرتفع شده و این واحد کار خود را آغاز کند. مسائل ارزی طرح ایمان سرم نیز باید رفع شود، زیرا با توجه به کمبود سرمی که اکنون در کشور داریم این طرح می‌تواند نیاز بسیاری از استان‌های غرب کشور را تامین کند.

در ادامه این جلسه نیز هشت دستگاهی که طرح اقتصادی مصوب سفر رئیس جمهور را دارند و بانک‌های عامل نیز به بیان آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات طرح‌ها اشاره کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها