نتیجه ترکیب محاسبه‌های دقیق و مهندسی شده با احساس و هنر، به وجود آمدن ساختمان‌هایی بی‌نظیر است؛ کاری که مهندسان معمار انجام می‌دهند.
نتیجه ترکیب محاسبه‌های دقیق و مهندسی شده با احساس و هنر، به وجود آمدن ساختمان‌هایی بی‌نظیر است؛ کاری که مهندسان معمار انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۸۰۱۷۷

رشته جذاب مهندسی معماری، یکی از پردرآمدترین و پرتقاضاترین رشته‌ها در سراسر دنیا است. بسیاری از افراد برای کار و ادامه تحصیل در این رشته، به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معماری، به شرایط مورد‌نظر فرد بستگی دارد. ما با درنظر گرفتن شرایطی مانند: رنکینگ دانشگاه‌ها، بازار کار و کیفیت زندگی، لیستی از بهترین کشورها را برای افرادی که به معماری علاقه دارند، تهیه کرده‌ایم. اگر شما هم برای انتخاب کشور مناسب با چالش مواجه شده‌اید، از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کانادا؛ یکی از پردرآمدترین کشورها برای معماری

به دلیل کمبود نیروی متخصص در زمینه‌های شغلی مختلف مانند: معماری، کشور کانادا هر سال، دانشجویان و نیروهای متخصص بسیاری را در این رشته می‌پذیرد. همچنین به دلیل داشتن اقتصاد باثبات، بهترین دانشگاه‌ها، دستمزدهای مناسب و کیفیت بالای زندگی، تلاش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا با استقبال بسیاری مواجه شده است. به دلیل مدرن شدن و ترقی استان‌های مختلف کانادا، درخواست برای رشته مهندسی معماری و نیروی کار در این زمینه، در سال‌های آینده با افزایش رو‌به‌رو خواهد شد. یکی از نکات مثبت درباره این کشور، افرادی که پشتکار داشته باشند، به‌سرعت می‌توانند از نظر تحصیلی و شغلی پیشرفت داشته باشند.

رشته معماری در سوئیس؛ درآمد مناسب و کیفیت بالا زندگی

سوئیس، به‌ پرداخت حقوق و دستمزدهای بالا به افراد مشغول به کار در این کشور شناخته می‌شود. سوئیس معماری بسیار متنوعی دارد و هیمن موضوع باعث شده است که ساختمان‌هایی با معماری خلاقانه در این کشور به‌وفور یافت شود. همچنین، دست مهندسان معمار از کشورهای مختلف برای طراحی ساختمان‌هایی مطابق با فرهنگ کشور خود بسیار باز است. همین موضوع باعث شده است که سوئیس در لیست بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معماری جایگاه داشته باشد. اگرچه درصد بالایی از سوئیسی‌ها به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، ولی مانند تحصیل در کانادا برای تحصیل در بعضی از دانشگاه‌های سوئیس، یادگیری زبان انگلیسی کفایت می‌کند. البته اگر قصد کار و زندگی در این کشور را دارید، بهتر است یکی از زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی یا رمانش را هم یاد بگیرید.

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معماری کجاست؟

استرالیا؛ استخدام مهندس معمار در خارج از کشور را آسان کرده است

استرالیا فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای برای رشته مهندسی معماری دارد. از نظر کیفیت زندگی و رفاه، استرالیا از کشورهای برتر جهان محسوب می‌شود. دستمزدهای پرداختی برای مشاغل مختلف، بسیار مناسب هستند و فرد می‌تواند به‌راحتی از پس مخارج زندگی در این کشور بربیاید. از نظر زبانی هم اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، به چالشی بر‌نخواهید خورد. تنها چالشی که گاهی اوقات افراد را در کشور استرالیا با مشکل رو‌به‌رو می‌کند، اخذ ویزا برای اقامت طولانی مدت در این کشور است. مانند ویزا توریستی کانادا، که بعد از مدتی اعتبار آن تمام می‌شود، ویزایی که برای کار یا تحصیل در استرالیا اخذ می‌کنید، تاریخ انقضا دارد.

ایتالیا؛ یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته معماری

بدون شک ایتالیا را می‌توان بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معماری دانست. این کشور، سرزمینی غنی از تاریخ، هنر و معماری است. تحصیل رشته معماری در ایتالیا، می‌تواند به یکی از تجربه‌های شیرین برای طرفداران این رشته تبدیل شود. تحصیل در ایتالیا، در سال‌های اخیر بین دانشجویان ایرانی با استقبال قابل‌توجهی مواجه شده است. اکثر افراد از امتیاز تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا در ایتالیا استفاده و برای کار یا ادامه تحصیل در مقاطع تخصصی‌تر به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. پیدا کردن کار در ایتالیا، نیازمند داشتن دانش زبان ایتالیایی است.

آلمان؛ کشور دانشگاه‌های رایگان برای رشته معماری

زمانی که صحبت از دانشگاه‌های رایگان به میان می‌آید، بسیاری از افراد کشور آلمان را پیشنهاد می‌کنند. دانشگاه‌های آلمان، بورسیه‌های تحصیلی فوق‌العاده‌ای را برای دانشجویان ممتاز در نظر می‌گیرند. دریافت بورسیه تحصیلی آلمان، به معدل فرد در مقطع لیسانس، نمره آزمون زبان انگلیسی و آلمانی و مقالات فرد بستگی دارد. بعد از اتمام تحصیل در آلمان، افراد می‌توانند در پروژه‌های ساخت و ساز یا شرکت‌های ساختمانی استخدام شوند.

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معماری کجاست؟

برای مهاجرت مهندس معمار در کانادا؛ روی کمک ایران کانادا حساب کنید

کانادا در لیست بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معماری، شماره یک را به خود اختصاص داد. مهاجرپذیر بودن این کشور، شرایط رفاهی و دستمزد بالای معماران، از دلایل منطقی انتخاب کانادا برای کار و زندگی است. ایران کانادا با تکیه بر 8 سال سابقه درخشان در اخذ انواع ویزای کانادا، شما را از صفر تا صد، در مسیر مهاجرت همراهی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت مجموعه با آدرس irancanada.cc سر بزنید یا با شماره 02126211120 تماس بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها