نگاهی به نمایش «آقای اشمیت کیه؟» به کارگردانی سهراب سلیمی

این میز، مرکز جهان است

کالین فارل، بازیگر ایرلندی‌تبار سینما امیدوار است کلید فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی «پنگوئن» تا سال ۲۰۲۳ زده شود.
کد خبر: ۱۳۷۹۸۴۱
نویسنده کیکاوس زیاری - گروه رسانه
او در سری جدید نسخه سینمایی «بتمن» در قالب شخصیت پنگوئن ظاهر شد و استقبال منتقدان و تماشاگران از بازی او در این نقش، سبب شد تهیه‌کنندگان این اکشن سیاه اعلام کنند پنگوئن را به‌صورت چهره محوری یک مجموعه تلویزیونی درمی‌آورند. مجموعه پنگوئن دنباله‌ای بر داستان بتمن سینمایی است که توسط مت ریوز کارگردانی شد و مدتی قبل نمایش عمومی موفقیت آمیزی در سالن سینما‌ها داشت.

در این فیلم سینمایی فارل در نقش آزوالد کوپرپات ظاهر شد که از جمله شخصیت‌های خبیث گوتام سیتی است و به‌زودی تبدیل به موجودی شرور به نام پنگوئن می‌شود. این موجود شرور با بهره‌گیری از کمک پنگوئن‌هایی که از دست اهالی شهر به سرداب‌ها پناه برده‌اند، ارتشی تشکیل داده و به مقابله با بتمن/ بروس وین می‌پردازد. در داستان نسخه سینمایی، آزوالد هنوز به یک شخصیت دووجهی تبدیل نشده و بخش پنگوئنی‌اش را آشکار نکرده است. در داستان مجموعه پنگوئن به خاستگاه اولیه این شخصیت نظر انداخته می‌شود و به نمایش اتفاقاتی می‌پردازد که در درازمدت باعث تغییر هویت این موجود می‌شود.

به گفته فارل: «نمی‌توانم هیجان زدگی‌ام را از تولید نسخه تلویزیونی پنگوئن پنهان کنم. به باور من، مت ریوز خیلی خوب این شخصیت را پرورش داد و معرفی کرد. در داستان نسخه سینمایی تا حد زیادی بخش‌های تاریک و پنهان این شخصیت مورد بحث و بررسی و نمایش قرار گرفت و حالا در مجموعه که تماما اختصاص به او خواهد داشت، تعریف کاملی از پنگوئن به دست می‌آید. خوشحالم که هم این شخصیت و هم بازی‌ام در آن، مورد توجه منتقدان سختگیر و تماشاگران جدی سینما و تلویزیون قرار گرفته است.»

منتقدان در نقد‌های خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که با وجود خیالی بودن داستان و موهوم بودن شهر گوتام سیتی، تمام ارجاعات حکایت از آن دارد که گوتام سیتی همان شهر نیویورک است که در فساد سیاسی و اجتماعی غوطه‌ور است و زمان رخداد ماجرا‌ها هم می‌تواند زمان حال باشد و نه گذشته. در داستان نسخه سینمایی که قرار است در مجموعه پنگوئن هم دنبال شود، شهر نیویورک توسط سیاستمداران و پلیس‌های فاسد احاطه شده و ظاهرا کسی توان مقابله با این فساد گسترده سیستماتیک را ندارد. پنگوئن یکی از همین شخصیت‌های خاکستری و نه‌چندان موجه است که به دنبال تعریف خودش از اعمال عدالت در سطح شهر گوتام سیتی است. قبل از کالین فارل، دنی دویتو در نسخه فانتزی دهه ۸۰میلادی تیم برتن در قالب شخصیت پنگوئن ظاهر شد. دویتو در مصاحبه تازه‌ای گفته است شخصیت پنگوئن او در مجموعه بتمنی برتن بسیار بهتر و مقبول‌تر از شخصیت پنگوئنی فارل در نسخه مت ریوز بوده است.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها