مسئول ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان:

خدمت رسانی به زوار پاکستانی نیازمند نگاه ملی است

کرونا با همه تلخی ها، دل نگرانی ها و فراغ عزیزانی که به ما تحمیل کرد؛ درس های آموزنده زیادی هم داشت. به ما آموخت که اگر شُکر نعمت نکنیم، توفیق اش سلب خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۹۶۵۵

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ کرونا با همه تلخی ها، دل نگرانی ها و فراغ عزیزانی که به ما تحمیل کرد؛ درس های آموزنده زیادی هم داشت. به ما آموخت که اگر شُکر نعمت نکنیم، توفیق اش سلب خواهد شد و این نکته را مردمان سیستان وبلوچستان بهتر می دانند چرا که با تمام وجودشان آن را درک کرده اند.

 

حدود 8 سال پیش بود که جمعی از جوانان مومن، متعهد، انقلابی و پای کار امام حسینی(ع) گام در مسیر خدمتی نوین گذاشتند که خیلی زود به یک نهضت فراگیر ملی تبدیل شد. در آن زمان که جوانانی از سیستان وبلوچستان خودشان را به میرجاوه؛ مرز عاشقی ایران و پاکستان رساندند تا غبار خستگی از تن زائران حسینی اربعین بزدایند هرگز گمان نمی کردند که این مسیر از شرق تا غرب کشور ادامه دار خواهد شد اما به لطف ارباب چنین شد و سراسر ایران اسلامی به موکب اباعبدالله الحسین(ع) مبدل شد.

 

زائران پاکستانی که در گذشته در کمال غربت و مظلومیت از میرجاوه وارد خاک ام القرای جهان اسلام شده و عازم عتبات عالیات می شدند و با همان غربت دوچندان به خانه و کاشانه بازمی گشتند؛ امروز راهی جز لبیک گفتن به درخواست های ملتمسانه خادمان و جاماندگان اربعین در سراسر ایران اسلامی به ویژه مردم خونگرم و مهمان نواز سیستان وبلوچستان ندارند که از آنها می خواهند اجازه دهند تا چند قدمی بارشان را به دوش بکشند. با جرعه ای آب و نان؛ تشنگی و گرسنگی شان را برطرف کنند و با لبخندی محبت آمیز خستگی شان را بزدایند و با آغوشی گرم برادری دو ملت را به نمایش بگذارند.

 

این خادمان با همه گیری ویروس منحوس کرونا، دو سال از توفیق خدمت محروم شدند و امسال سر از پا نمی شناسند. از ماه‌ها قبل خود و مواکب شان را مهیای میزبانی کرده اند و با ورود هر زائر؛ هزاران امید در دلشان جوانه می زند که حسین(ع) آنها را لایق خدمت کرده است. امسال پذیرای زائر هستند و آن خزان تلخ دو سال قبل به بهاری معنوی و سراسر شور و شعور و خدمت و توفیق تبدیل شده است.

 

مردمان شیعه و سنیِ سرزمین خورشید در دروازه شرقی صحن و سرای اباعبدالله الحسین(ع)، این خدمت را اجر نهاده و قدردان توفیق اش هستند باشد که در آخرت دستگیرشان شود.

نویسنده: سیدمجتبی طباطبایی زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها