به مناسبت ۲۵سالگی یک عصرانه پرمخاطب

با دست پُر به خانه برمی‌گردیم

«خسته اما با لبخند، به خانه برمی‌گردیم» احتمالا این تیتراژ به یادماندنی به گوش شما هم آشنا باشد. در گزارشی که سری قبل از پشت صحنه یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های شبکه پنج یعنی «به خانه برمی‌گردیم» داشتیم، از حال‌و‌هوای این برنامه بیست و چندساله گفتیم و نوشتیم و خواندیم. اما داستان این خانه به همین‌جا ختم نمی‌شود، چرا که این گروه فعال اعضای دیگری هم دارد که خواندن حرف‌هایشان خالی از لطف نیست. در بخش دوم و پایانی گزارش، درست همزمان با انتهای برنامه که نورافکن‌ها را خاموش می‌کنند و همه به هم خسته نباشید می‌گویند با دو مجری دیگر این برنامه همکلام شدیم. پخش این برنامه که از سال77 روی آنتن رفته تا امروز در بخش‌های مختلفی ادامه داشته و به قول قاسم بی‌نیاز، مجری قدیمی آن تا وقتی خانه و خانواده است، ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۷۸۷۰۲
نویسنده الهام وفامهر - خبرنگار

مخاطبان ما فقط خانم‌ها نیستند
محمدحسین مولایی، 20سال است اجرای برنامه‌های اجتماعی و مذهبی تلویزیون را به عهده دارد و حدود چهار سالی می‌شود به جمع مجریان به خانه برمی‌گردیم پیوسته است.
مولایی که اجرای برنامه‌های «سلام تهران» و «جمعه تعطیل نیست» شبکه پنج را هم در کارنامه‌اش دارد در گفت‌وگویی که داشتیم، با اشاره به مخاطبان به خانه برمی‌گردیم بیان کرد: 
بر خلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند مخاطبان ما فقط خانم‌ها هستند، مخاطبان اصلی برنامه ما خانواده‌ها هستند و سعی می‌کنیم در برنامه فضایی ایجاد کنیم که حس برگشتن به خانه برای همه اعضای خانواده تداعی شود.
این مجری اضافه کرد: اگر چه جنس اجرا در به خانه برمی‌گردیم تفاوت زیادی با سایر برنامه‌ها ندارد، اما احساس صمیمیت ویژه‌تری در این برنامه با مخاطب دارم.
وی با بیان این‌که بخش‌های کارشناسی و شاد برنامه را بیش از سایر بخش‌ها دوست دارم و شادی مردم برایم مهم است، ادامه داد: در بخش هنری اگر تغییرات ویژه‌ای در نظر بگیریم و به هنرهای روز بیشتر بپردازیم برای مردم قطعا این بخش مفیدتر خواهد بود.
مجری برنامه به خانه برمی گردیم افزود: پیش از حضور در این برنامه خیلی به آشپزی علاقه‌مند نبودم؛ اما تحت تاثیر برنامه آشپزی، بعد از اجرای به خانه برمی گردیم با دخترم تسنیم در خانه آشپزی می‌کنیم.
مولایی تاکید کرد: زیباترین خاطره من به زمانی برمی‌گردد که در یکی از اعیاد، من و آقایان قاسم بی‌نیاز و محمد نظری، مسابقه آشپزی داشتیم و نظری با وجود سابقه بیشتر نسبت به ما در اجرای به خانه برمی‌گردیم، استرس بیشتری داشت و درنهایت اگرچه غذای او زیباتر شده بود اما دوستان معتقد بودند غذای من خوشمزه‌تر است.

یک خانه پرفراز و نشیب
زینب پورابراهیم از مجریان جوان اما باسابقه رسانه‌ملی است که از سال96 به تیم مجریان برنامه به خانه برمی‌گردیم اضافه شده است. با او در حاشیه برنامه به گفت‌و‌گو نشستیم. 
او ابتدای صحبت‌هایش از پرمخاطب بودن به خانه برمی‌گردیم در تلویزیون ابراز رضایت کرد و ادامه داد: خانه ما در این سال‌ها فرازو‌نشیب زیادی را پشت سر گذاشته و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کرده است اما مثل همیشه بزرگانی در شبکه بوده‌اند که مشکلات را تا جایی که امکان داشته حل‌وفصل کرده‌اند. خوشبختانه امروز حس صمیمیت و احترام در برنامه بیش از گذشته است.  او همچنین یکی از علل موفقیت برنامه را حضور افرادی می‌داند که در ادوار مختلف در این برنامه نقش داشتند و کار خود را به درستی انجام داده‌اند. 
پورابراهیم اضافه می‌کند: زمان پخش مناسب به خانه برمی‌گردیم هم در جذب مخاطب موثر بوده است. همین حضور مخاطب در این سال‌ها ما را برای برداشتن قدم‌های بزرگ‌تر تشویق و انرژی خوبی را به ما منتقل کرده است. این انرژی به مردم برگشته و دوباره به تعداد مخاطبان اضافه شده است. این روند همچنان ادامه داشته و به خانه برمی‌گردیم به یک برنامه باسابقه تبدیل شده است.
مجری برنامه به خانه برمی‌گردیم درباره ترکیب مجریان جوان و پیشکسوت در برنامه بیان کرد: طبیعی است یک برنامه خانوادگی از مجریانی با جنسیت و سنین مختلف بهره ببرد، چون ترکیب خانواده‌هایی که در جامعه حضور دارند هم به همین شکل است. ما هم در برنامه یک خانواده هستیم و گاهی روی آنتن از خانواده‌هایمان می‌گوییم. معتقدم اتفاقا ترکیب مجریان جوان و پیشکسوت بافت خانواده را بهتر نشان می‌دهد. 
پورابراهیم در پایان با مهم و ارزشمند دانستن مخاطب تصریح کرد: مخاطب ما فقط افرادی نیستند که در صفحات مجازی حضور دارد بلکه همه کسانی هستند که ما را در کوچه و خیابان می‌بینند. بسیاری دیگر هم به وسیله راه‌های ارتباطی با برنامه تماس می‌گیرند. ما و مدیران در تلاش هستیم رضایت مخاطب را به دست بیاوریم.

منبع: ضمیمه قاب‌کوچک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها