فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری خبر داد:

کشف بیش از ۹۰ کیلو گرم مواد مخدر از دو تبعه افغانی

فرمانده مرزبانی کشور در پاسخ به «جام‌جم» هشدار داد

افزایش ۲.۵برابری ورود شیشه به کشور

هشدار درباره افزایش واردات شیشه به کشور، تکذیب آمارسازی درباره قاچاق مشروبات الکلی‌، برخورد با قاچاقچیان سلاح و آخرین وضعیت مرزهای کشور مهم‌ترین موضوعاتی بود که فرمانده مرزبانی کشور در نشستی به تشریح آن پرداخت.
کد خبر: ۱۳۷۸۴۷۱
به گزارش جام جم آنلاین ، سردار احمدعلی گودرزی دیروز درباره طرح هوشمندسازی مرز‌ها گفت: «فرماندهی مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تداوم سیاست‌های کلان انتظامی کشور، هوشمندسازی مرز‌ها را به عنوان یک اولویت جدی دنبال می‌کند و معتقد و مصممیم هوشمندسازی مرز‌ها می‌تواند ضمن توسعه تسلط اطلاعاتی، به ارتقای توان عملیاتی مرزبانی منتج شود. امروز این امکان و قدرت را داریم که از مرکز و ستاد مرزبانی تا دوردست‌ترین برجک را با بهره‌گیری از تجهیزات نوین پایش و واپایش کنیم و تجهیزات برتر و نوین نقش ما را در کنترل و نظارت‌های مرزی به شکل ویژه‌ای ارتقاء داده است.»

گودرزی در پاسخ به پرسش جام‌جم درباره تغییر در میزان واردات موادمخدر پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان اظهار کرد:

«در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۲۷تن انواع موادمخدر توسط مرزبانان کشف شد که نکته نگران‌کننده افزایش ۲.۵برابری موادمخدر صنعتی در سال جاری است. حضور لابراتور‌های شیشه آنسوی مرز و تولید این موادمخدر باعث افزایش ورود آن به ایران شده که با تلاش مرزبانان در نقطه صفر مرزی کشف شدند. در جریان درگیری با اشرار هم هشت شرور مسلح به هلاکت رسیدند.»

گودرزی با اشاره به کشف ۱۳۰۰قبضه سلاح در سال جاری توسط مرزبانان خاطر نشان کرد: «در آخرین کشفیات، در مرز جنوب شرق کشور ماموران مرزبانی فردی را که قصد داشت با اهداف تروریستی سلاح وارد کشور کند، دستگیر کردند. او دو قبضه تیربار، ۵قبضه کلاشینکف، ۲۱هزار فشنگ و ۲۴۹خشاب را به طرز ماهرانه‌ای در تریلر جاساز کرده بود که با اشراف اطلاعاتی مرزبانان کشف شد.»

وی درباره آمار فروش ۵۱۱میلیون لیتری مشروبات الکلی در سال هم گفت: «این آمار غیر واقعی است. امسال افزایش ورود مشروبات نداشتیم و مشروبات کشف شده در محل با دستور قضایی معدوم می‌شود. چند روز قبل چهار شناور حامل مشروبات که از کشوری در حاشیه خلیج فارس بارگیری شده بود، در جریان درگیری مسلحانه توسط مرزبانان توقیف شد. باید وضعیت کولبران هم هرچه سریع‌تر ساماندهی شود تا شاهد قاچاق انواع کالا به ویژه مشروبات الکلی نباشیم. یکی از قاچاقچیان مشروبات الکلی در کردستان قصد داشت چند هزار لیتر مشروبات الکلی وارد کشور کند که با درگیری مسلحانه با مرزبانان به هلاکت رسید.»

پرسش دیگر جام‌جم درباره درگیری مرزبانان با نیرو‌های طالبان بود که فرمانده مرزبانی در پاسخ گفت: «در این خصوص مشکل جدی نداریم و اغلب درگیری‌ها از سوی قاچاقچیانی صورت می‌گیرد که با جدیت مرزبانان در حفاظت از مرزها، منافع خود را در خطر می‌بینند.»
 
روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها