رئیس جمهور فرانسه ضمن تکرار ادعاهای خود درباره ایران گفت: در حال تلاش جدی برای دستیابی به توافق با ایران هستیم.
کد خبر: ۱۳۷۷۸۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه در نشستی خبری در الجزایر درباره روند تحولات مربوط به مذاکرات لغو تحریم علیه ایران گفت: ما به صورت جدی برای دستیابی به توافق با ایران تلاش می‌کنیم.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه ضمن تکرار ادعاهای خود درباره ایران و بدون اشاره به بی مسئولیتی آمریکا و غرب در خصوص پرونده هسته‌ ای افزود: اکنون توپ در زمین ایرانی‌ها است تا برای دستیابی به توافق از برنامه موشکی و اقدامات بی ثبات کننده خود در منطقه دست بردارند.

ماکرون در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات جنگ اوکراین و با بیان اینکه به احتمال زیاد همکاری بین فرانسه و الجزایر در روند عرضه گاز به فرانسه تغییری ایجاد نمی‌کند، گفت: اطمینان دارم که سوخت فرانسه در زمستان پیش رو تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما با پوتین و زلنسکی برای هدف قرار ندادن مراکز هسته‌ای در تماس هستیم و اساساً چنین اتفاقی نباید رخ دهد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین روابط کشورش با الجزایر را قوی و مبتنی بر احترام متقابل خواند و گفت: این روابط باید از سو تفاهم‌ها به دور باشد.

وی به موضوع خروج نظامیان فرانسه از مالی هم پرداخت و گفت: ما از مالی خارج شده‌ایم نه از منطقه و همچنان برای مبارزه با تروریسم و تقویت شراکت با کشورهای منطقه تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است که رئیس جمهور فرانسه از دیروز پنج شنبه سفری سه روزه را به الجزایر آغاز و با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور دیدار کرده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها