کد خبر: ۱۳۷۵۱۰۷

درد عمل بینی استخوانی بیشتر است یا گوشتی؟ درد عمل بینی گوشتی چقدر است؟ درد عمل بینی استخوانی چقدر است؟ اگر تصمیم به انجام جراحی بینی داشته بشید شاید این سوالات در ذهن شما نیز شکل گرفته باشند. به طور کلی برخی از افراد بینی‌ها را بر اساس قومیت و نژاد و برخی دیگر بر اساس نوع بینی گوشتی (چاق) و استخوانی طبقه‌بندی می‌کنند. اگر می‌خواهید با نوع بینی خود آشنا شوید و در مورد انواع بینی‌ها، عمل جراحی بینی استخوانی و عمل جراحی بینی گوشتی و درد هرکدام اطلاعات کسب کنید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:


درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

ویژگی‌ بینی های گوشتی چیست؟

بینی گوشتی دارای پوست ضخیم، غضروف نازک است و غدد چربی متعددی است. جراحی بینی گوشتی به دلیل پوست ضخیم‌تر آن پیچیدگی بیشتری دارد. در بینی گوشتی معمولا نوک بینی شکل ناخوشایندی دارد و سوراخ‌های بینی پهن است. در بینی‌های گوشتی باید پایه غضروف به خوبی تقویت شود زیرا میزان بافت غضروفی در این نوع بینی از بینی‌های استخوانی کمتر است. ورم پس از جراحی در بینی‌های گوشتی بیشتر است. اما در صورتی که پس از عمل جراحی، توصیه‌های پزشک، ماساژ و نگهداری طولانی‌تر چسب بینی را انجام داد می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

عملا گرفتن نتیجه مطلوب از جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی چالش ‌برانگیزتر است. اما این به معنای برگشت پذیر بودن و عدم ایجاد تغییر در بینی‌های گوشتی نیست و نیاز است تا برای دستیابی به نتیجه رضایت بخش به جراح با تجربه و متبحر مراجعه کرد.

 به طور کلی بینی‌های گوشتی برخلاف اسم‌شان گوشت یا ماهیچه اضافه ندارند. برخی از ویژگی‌های بینی گوشتی در اینجا آورده شده است:

✓ پوست ضخیم و چرب با منافذ باز و قابل توجه

✓ نوک بینی پهن و گرد

✓ تیغه‌های ضخیم بینی

✓ قسمت پایین‌تر بینی

✓ غضروف ضعیف‌تر بینی

✓ ارتفاع بالای تیغه بینی

✓ وجود غدد چربی بیشتر در زیر پوست

✓ سوراخ و پره‌های بزرگ بینی

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

ویژگی‌ بینی های استخوانی چیست؟

در بینی های استخوانی، پوست بینی نازک‌تر است و چربی کمتری دارد. بارزترین ویژگی بینی استخوانی، قوز، کشیدگی بینی و برآمدگی‌های روی پل بینی است. افرادی که بینی استخوانی دارند می‌توانند انواع جراحی بینی طبیعی، فانتزی و جراحی بینی نیمه فانتزی انجام دهند. عمل جراحی بینی استخوانی به دلیل بافت غضروفی بیشتر و پوست نازک تر معمولا با تغییرات بیشتری همراه است.

برخی از ویژگی‌های بینی استخوانی در اینجا آورده شده است:

  قوز و برآمدگی روی بینی✓

 پوست نازک با انعطاف‌پذیری بالا  ✓

✓ بافت و غضروف‌های قوی 

به طور کلی، بینی های استخوانی اغلب انحنا و قوز بیشتری در پل خود دارند. رشد بیش از حد غضروف بینی ممکن است به دلیل عوامل ارثی و یا شکستگی استخوان ناشی از تصادف باشد. مهم‌ترین وظیفه جراحان در تغییر فرم بینی استخوانی، برداشتن قوز بینی است.

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

درد عمل بینی گوشتی چقدر است؟

از آنجا که عمل بینی گوشتی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود بیمار حین جراحی هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد. پس از به هوش آمدن نیز به دلیل تاثیر داروهای مسکن و بیهوشی هیچ دردی احساس نمی‌شود. فقط گرفتگی بینی در فرد احساس می‌شود و اینکه فرد نمی‌تواند در روزهای اول پس از جراحی به راحتی از بینی خود نفس بکشد ممکن است برای وی احساس ناخوشایندی ایجاد ‌کند. احتمال خونریزی جزئی در ساعات اولیه پس از جراحی وجود دارد که در این صورت باید پانسمان زیر بینی تعویض شود. گرفتگی بینی معمولا یک هفته پس از عمل جراحی بهبود می‌یابد.

درد عمل بینی استخوانی چقدر است؟

عمل بینی استخوانی نیز همانند عمل بینی گوشتی تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود بنابراین بیمار حین جراحی و بعد از آن دردی احساس نخواهد کرد. در هر دو مورد عمل بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی، چنانچه احتمال بروز درد اندک پس از جراحی بینی وجود داشته باشد. جراح داروی مسکن برای شما تجویز می‌کند. بنابراین به هیچ عنوان نباید نگران درد عمل بینی بود. و همانطور که گفته شد در پاسخ به این سوال که آیا درد عمل بینی استخوانی بیشتر است یا درد عمل بینی گوشتی باید گفت که هیچ تفاوتی در این جراحی این دو مدل بینی از لحاظ میزان درد وجود ندارد. اما چرا این سوال برای بعضی افراد پیش می‌آید که درد عمل کدام نوع بینی بیشتر است؟ شاید دلیل این سوال تورم و کبودی بیشتر بینی‌های گوشتی بعد از عمل نسبت به بینی‌های استخوانی است. البته این مورد نیز در همه افراد مصداق ندارد، چرا که میزان تورم پس از عمل در افراد مختلف متفاوت است و تا حدود خیلی زیادی به واکنش طبیعی بدن فرد در مواجهه با تغییرات شکل گرفته در ساختار بینی بستگی دارد.

 

مهمترین مراقبت های بعد عمل بینی چیست؟

رعایت صحیح مراقبت‌های پس از عمل بینی در کوتاه تر شدن دوره نقاهت و دستیابی سریع‌تر به نتیجه رضایت بخش اهمیت بسیاری دارند.


درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

برخی از مهمترین این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

- استفاده به موقع از داروهای تجویز شده توسط جراح

- حذف نمک و غذاهای سفت و جویدنی از رژیم غذایی حداقل در یک هفته اول بعد از جراحی

- استفاده از کمپرس سرد در ناحیه اطراف چشم‌ها در 48 ساعت اولیه پس از جراحی برای پیشگیری از بروز تورم و کبودی در این ناحیه

- عدم انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین در حداقل 2 ماه اول پس از جراحی

- استفاده از چسب بینی طبق تجویز جراح خود

 

انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی و استخوانی

در مرحله اول پس از شناخت نوع بینی، انتخاب جراح مناسب برای عمل بینی در بالاترین درجه اهمیت است. تخصص و تجربه جراح از عوامل بسیار مهم در نتیجه عمل زیبایی بینی است که باید به آن توجه زیادی کرد. افراد زیادی هستند که زیبایی چهره خود را فدای هزینه پایین می‌کنند و در انتخاب جراح تنها هزینه را ملاک قرار می‌دهند. توصیه پزشک 24 به تمامی متقاضیان عمل بینی این است که به هیچ عنوان این کار را نکنید و حتما قبل از رزرو نوبت عمل بینی از افراد متخصص و باتجربه در زمینه انتخاب جراح مشورت بگیرید. چرا که در برخی موارد انتخاب جراح بینی ارزان می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد به دنبال داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها