گفتگو با پانته‌آ سیروس، بازیگر «برف بی‌صدا می‌بارد»

عمه گوهر، سمبل خرد است

نگاهی به یک برنامه خانوادگی پرمخاطب

همدلی و سرگرمی در «زوجی نو»

«خانواده» رکن اساسی و بنیادین، همچنین نخستین پایگاه و جایگاه بزرگ و مهم انسان‌ها برای خود، آینده و جامعه‌سازی است. ازهمین رو در فرهنگ ایرانی‌-اسلامی بر حیات، قوام و غنای معنوی آن بسیار تاکید شده است.
کد خبر: ۱۳۷۴۸۲۵
نویسنده جبار آذین - منتقد و مدرس

این مهم، هرگز از نگاه مردم و رسانه‌ها مغفول نمانده و بر ارزش و احترام و ارتقا و استحکام آن فراوان تاکید شده است. اهمیت و مقام خانواده از نگاه بیگانه‌ها و مخالفان عزت و عظمت خانواده‌های ایرانی - اسلامی و ایران اسلامی هم مخفی نمانده و بخشی از تهاجم گسترده فرهنگی خود را از طریق فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای متوجه خانواده‌ها کرده‌اند. رسانه‌ملی در امتداد تبلیغ و ترویج زندگی سبک ایرانی - اسلامی و حمایت و پاسداشت خانواده، در جهت پشتیبانی، تشویق و ترغیب جوانان به تشکیل زندگی مشترک، گام‌هایی محکم و مستمر برداشته و با قدرت و قوت، در این مسیر حرکت می‌کند.

رسانه‌ملی در راستای جذب مخاطب، احترام و همسویی با نظر و سلیقه قشرهای مختلف اجتماعی به‌ویژه خانواده‌ها، ایجاد انگیزه و تمایل برای تشکیل زندگی مشترک و تکیه بر عوامل و عناصری که پایداری و تکامل خانواده را از منظر شرعی و عرفی، علمی و اجتماعی تضمین می‌کنند، به تولید و پخش برنامه‌های متعدد اقدام کرده است.

درواقع، افزون‌بر تولید مجموعه‌های خانوادگی، برنامه‌هایی را هم در قالب مسابقه‌های آموزشی و انگیزشی در دستورکار دارد که بخشی از آنها اجرایی شده و استقبال مخاطب را در پی داشته است. برنامه متنوع، سرگرم‌کننده و مخاطب‌پسند «زوجی‌نو» با اجرای پرانرژی و بانشاط باربد بابایی، بازیگر، مجری و خواننده مستعد کشور وهمکاری مشفقانه مهمانان و حاضران برنامه، یکی ازاین برنامه‌های تلویزیونی است که به‌سرعت در میان خانواده‌ها و زوج‌های نو و زوج‌های آینده برای خود، جایگاهی مقبول یافته و در هر قسمت با تحرک و شادی‌بخشی بیشتر، برجمع مخاطبان خود می‌افزاید.

دلایل توفیق خانوادگی و اجتماعی زوجی‌ نو که پله‌های موفقیت و استقبال را طی می‌کند، در اجرای خوب، طراحی پرسش‌های ساده که اغلب با پاسخ‌های صادقانه و صمیمانه شرکت‌کنندگان در برنامه روبه‌روست، مشارکت فعال حاضران و دکور مناسب و پرهیز از ارائه آموزه‌های خشک و رسمی برای زوج‌های جوان، شعارگویی و انتقال تجارب آنها و نمایش ارتباط خانواده‌ها واقوام مهمانان برنامه و... است.
این برنامه خوب و جذاب، ضمن حفظ شیوه‌های خود در اجرا با بهره‌مندی از سنت‌های زیبای خانوادگی بزرگان دین وجامعه و تازه‌های علمی و آموزشی جهان می‌تواند به غنای محتوایی و آموزشی خود بیفزاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها