معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه ماهانه یک میلیارد نخ سیگار به طور رسمی در استان توزیع می‌شود گفت: متاسفانه همدان یکی از شهرهای پرمصرف سیگار به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۳۶۸۷۰۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مرتضی بیدآبادی اظهار کرد: ماهانه یک میلیارد نخ سیگار به طور رسمی در استان توزیع می‌شود که روند توزیع از دو سال پیش با قانون عرضه دخانیات با مجوز خرده‌فروشی سیگار اجباری شد و عمده‌فروشان دخانیات هم ملزم شدند با خرده‌فروشانی که ثبت سامانه داشته باشند همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این عرضه دخانیات علاوه بر خرده‌فروشان سیگار در رسته خرده‌فروشی خواربار و سوپرمارکتی هم انجام می‌شد افزود: در حال حاضر با تصویب قانون جدید از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد فعال در رسته خواروبارفروش ۸۰۰ مورد از آنها مجوز خرده‌فروشی دخانیات دریافت کردند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: به مرور زمان با تجدید جواز کسب این رسته، قانون جدید در پروانه کسب خواروبارفروشان لحاظ و مجوز خرده فروشی دخانیات اضافه می‌شود اگرچه عمده تمرکز ما در بحث دخانیات در دو بخش قاچاق سیگار و تنباکو و عمده‌فروشان است که ارائه فاکتور، ثبت سامانه و رعایت قیمت را مد نظر قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه متاسفانه همدان یکی از شهرهای پرمصرف سیگار محسوب می‌شود به طوری که خرید نخی در واحدهای صنفی خیلی کم رخ می‌دهد و اغلب بسته‌ای خرید می‌کنند خاطرنشان کرد: خرید نخی بیشتر به شکل گذری و از دستفروشان است.

بیدآبادی با بیان اینکه به تدریج قانون عدم فروش سیگار حتی نخی به متقاضیان زیر ۱۸ سال اجرا می‌شود اگرچه کمی زمان‌بر است به پرونده‌های سنگین تخلف دخانیات استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته پرونده‌های تخلف با مبالغ میلیاردی معادل ۹۵ پرونده به ارزش ریالی ۵۹۳ میلیارد ریال تشکیل و رسیدگی شد.

وی تصریح کرد: ۲۲۰ واحد عمده فروش استانی داریم که این واحدها اجناس خود را از عمده‌فروشان کشوری تامین می‌کنند و این زنجیره توسط خرده‌فروشان و نهایت مصرف‌کننده خاتمه پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها