بیش از ۵ میلیون کودک در افغانستان در حالی که این کشور با بدترین خشکسالی سالهای اخیر و ناآرامی های سیاسی و اقتصادی مواجه شده است در آستانه قحطی و گرسنگی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۳۶۲۷۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی‌ که افغانستان با بدترین خشکسالی و ناآرامی های سیاسی و اقتصادی مواجه شده است، بیش از ۵ میلیون کودک در این کشور در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند.

به گفته مردمی که از طریق زراعت در این کشور امرار معاش می کردند، خشکسالی زمین های کشاورزان را کاملا ویران کرده است.

برپایه گزارش «سازمان نجات کودکان» مستقر در بریتانیا حدود ۱۲ میلیون کودک در افغانستان که خانواده هایشان به درآمد زراعت متکی هستند، هر روز برای تامین غذای کافی با مشکل مواجه می باشند. این آمار تقریبا دو سوم کودکان را تشکیل می دهد.

همچنین گزارش هایی موجود است که برخی مجبور به فروش اموال و یا حتی فرزندان خود برای جلوگیری از گرسنگی خود و سایر فرزندانشان شده اند.

«کریس نیامندی» مدیر سازمان نجات کودکان در افغانستان با اعلام اینکه این کشور به کمک فوری نیاز دارد، گفت: «تا زمانی که به بحران اقتصادی رسیدگی نکنیم، خانواده‌ها چاره‌ای جز متوسل شدن به اقدامات ناامیدکننده مانند فروش فرزندان یا فرستادن آنها به سر کار نخواهند داشت.»

وی همچنین افزود: بحران انسانی که در نتیجه خشکسالی در افغانستان رخ می دهد، شبیه هیچ جای دیگر جهان نیست. سازمان نجات کودکان به خانواده‌ها کمک‌های نقدی فوری ارائه می‌کند، تا از توسل خانواده‌ها به اقدامات ناامیدکننده جلوگیری کند. با این وجود کمک های بشردوستانه می تواند نیازهای فوری را کاهش دهد، اما نمی تواند کل اقتصاد را پشتیبانی کند.

از سوی دیگر «دیوید هافمن» از مرکز تحقیقات تغییرات آب و هوای موناش گفت، تغییرات آب و هوایی عامل کلیدی در خشکسالی ویرانگر افغانستان است، زیرا این کشور در طول قرن بیستم بیش از یک درجه سانتیگراد گرمتر شده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها