نگاهی به اتفاقات مهم رسانه ملی که در ۱۴۰۰ رقم خورد

نیم‌سال با رویکرد تازه

دکتر جبلی در اختتامیه جشنواره «صدای تولید، قهرمان تولید»:

همت کارآفرینان و صبر مردم گره‌گشای کشور در این سال سخت بود

اختتامیه جشنواره «صدای تولید، قهرمان تولید» با حضور دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی و حسین قرایی مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در اختتامیه جشنواره صدای تولید، قهرمان تولید همت کارآفرینان و رشادت‌ها و صبر مردم را گره‌گشای کشور در این سال سخت دانست.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۲۶

به گزارش جام‌جم، دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم گفت: ضمن تبریک به برگزارکنندگان جشنواره صدای تولید، قهرمان تولید به همه همکارانم برای برگزاری این جشنواره خصوصا دوستانم در رادیواقتصاد و همچنین به تولیدکنندگان و کارآفرینانی که در سال ۱۴۰۰ توانستند چرخ تولید را بچرخانند و با توجه به شعار سال پیش روند، خسته نباشید و خداقوت می‌گویم. کارآفرینی شما، رشادت‌ها و صبر مردم گره‌گشای کشور در این سال سخت بوده است. در سالی که پشت‌سر گذاشتیم و در ادامه ظلم‌های اقتصادی که به ملت ایران شد، فقط با تکیه بر شعار اقتصاد مقاومتی که رهبری فرمودند توانستیم در تولید به عرصه درخشانی برسیم.

وی ادامه داد: طبق آماری که مسؤولان مربوط در بخش تولید ارائه کرده‌اند با وجود مشکلات پیش‌رو اما بازهم در بخش تولید و حتی صادرات پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم. این پیشرفت‌ها در تحریم ظالمانه علیه ملت ایران رخ داده و اگر تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران برداشته شود این رشد اقتصادی انفجاری صعودی خواهد شد.

جبلی افزود: ایران عزیز از لحاظ امکانات، منابع طبیعی و نعمات خدادادی و در راس همه این موارد نیروی انسانی متعهد و متخصص جزو کشورهای نخست دنیا قرار دارد و قطعا می‌توان با تکیه بر این داشته‌ها آینده درخشانی را برای ملت ایران متصور بود.

حجت‌ا... عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: رادیواقتصاد نقش موثری در مسیر رو به رشد تولید در کشور داشته است. در ایران و دیگر کشورهای دیگر کارآفرینان ستون اصلی اقتصادی هستند چون وظیفه تولید را برعهده دارند و ایجاد ارزش‌افزوده می‌کنند. ایران کشوری سرشار از منابع معدنی و طبیعی است، موقعیت جغرافیایی مناسبی دارد و از نیروی کار متخصص و نخبه‌ای بهره‌مند است. در این میان کارآفرین وظیفه قراردادن این عناصر در کنار یکدیگر را عهده‌دار هستند. به گفته کارشناسان، در سال‌های آینده و با این سطح منابع در کشور می‌توانیم دومیلیون کارآفرین داشته باشیم.

وی تاکید کرد: کارآفرینان فرمانده جنگ اقتصادی هستند. باید آنها را تشویق کنیم و باعث شویم که افراد جامعه به سمت کارآفرینی ترغیب شوند. خوشبختانه رسانه ملی در این سال‌ها تمرکز ویژه‌ای روی کارآفرینی داشته و این نگاه ویژه کمک بزرگی بوده و به تولید منجر شده است.

عبدالملکی اظهار کرد: رهبر فرزانه ایران در اولین بند گام دوم انقلاب در بحث اقتصاد به کارآفرینی اشاره داشته‌اند. شاهد بوده‌ایم که طی ماه‌های گذشته رادیواقتصاد به‌صورت خاص‌تر در این زمینه ورود و به کارآفرینان و فعالان اقتصادی کمک شایانی کرده است. در دولت مردمی موضوع کارآفرینی و تولید از اهمیت بالایی برخوردار است و تولید کلمه‌ای است که در هیات دولت روی آن اتفاق نظر وجود دارد. تسهیل صدور مجوزها یکی از کارهای دولت در این شش‌ماه و در راه کمک به تولید بوده است. پس از آن شاهید مظفری، قائم‌مقام

معاونت صدای رسانه ملی گفت: خدا را شاکرم که قطار این جشنواره جریان‌ساز به مقصد رسید و قدردان فعالان رسانه و کارآفرینان هستم که در یک جبهه واحد به فعالیت مشغولند. در این ماه‌ها بیشترین تاکید رئیس سازمان صداوسیما دکتر جبلی به شنیده‌شدن صدای مردم بوده و معاونت صدا با اهتمام این گام را برداشته تا این امر صورت پذیرد. در جهاد تببین وظیفه ما دادن امید به مردم و متوجه کردن مردم و مسؤولان به داشته‌های خودمان است.

وی اظهار کرد: در راه جهاد تبیین ۴۰ رادیوی استانی پای کار آمده و در این راه ما را یاری رساندند. از این پس جشنواره صدای تولید، قهرمان تولید دبیرخانه دائمی خواهد داشت و از همین امروز برای دوره بعد برنامه‌ریزی خواهد شد. آنچه اهمیت دارد ایجاد باشگاه تخصصی رادیواقتصاد است و با هماهنگی با مراکز استان‌ها، شعبه باشگاه‌ها را در استان‌های مختلف خواهیم داشت.

محمدرضا مهدیاراسماعیلی، مدیر شبکه رادیویی اقتصاد نیز در این مراسم بیان کرد: ما در رادیواقتصاد به دو موضوع توجه می‌کنیم. اول افسران اقتصاد که کارآفرینان هستند و دوم به برنامه‌سازان نکته‌بین و نکته‌سنج اقتصادی که نشان راه اقتصاد در کشور هستند. برنامه‌سازان و کارآفرینان می‌توانند دو بال رشد اقتصادی باشند و باید از آنها قدردانی کرد. این عزیزان مایه افتخار مردم ایران هستند. امروز و در این جشنواره از این عزیزان قدردانی خواهیم کرد و این قدردانی‌ها ادامه خواهد داشت تا اقتصاد ایران عزیز به شکوفایی برسد.

احمدرضا معراجی/رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها