سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، گفت: درخواست بازنشستگی یک هزار و ۴۵۸ نفر که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت داشته‌اند تأیید شد.
کد خبر: ۱۳۵۷۳۴۴
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: علی جهانی افزود: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی بیان کرد:  کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

جهانی افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش‌از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰، کمیته بدوی و تجدید نظر بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل ۸۲ جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد. 
 
وی ادامه داد: از۲ هزار و  ۳۸۵ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده، تعداد  یک هزار و ۴۵۸ درخواست مورد تأیید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد. 
 
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار گرفته و موارد لازم تذکر داده می‌شود.و  کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط هستند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها