چقدر اخلاق در انجام تبلیغات مهم است؟ چرا عموم مردم از اقدام اخیر یک شرکت بیمه عصبانی هستند؟

تبلیغ غذا برای گرسنگان!

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت:حرکت به سوی پیری در جمعیت ایران یک مسئله اساسی است و باید از ابعاد مختلف از جمله برنامه‌های درسی مورد توجه قرار بگیرد و در سطوح و دوره‌های تحصیلی مختلف بر روی این موضوع کار شود.
کد خبر: ۱۳۵۶۴۹۶
به گزارش جام جم آنلاین، برخی کارشناسان بر این باورند، سرعت رشد میزان سالمندی در ایران به علت کاهش باروری، در دنیا بی‌نظیر است و اگر رشد باروری با میزان پایین ادامه یابد در سال ۲۰۶۰ حدود ۴۶ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند.

قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تکالیفی را برای آموزش و پرورش تعیین کرده است از جمله گنجاندن محتوای آموزشی و پرورشی در راستای بند‌های سیاست‌های کلی جمعیّت و سیاست‌های کلی خانواده در کتاب‌های درسی ظرف دو سال بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون. آموزش و مهارت‌های تربیتی دوران بلوغ و ازدواج از طریق آموزش مستمر به اولیا و کارکنان آموزشی متناسب با سطح دانش‌آموزان و بر اساس سبک زندگی اسلامی ایرانی به‌صورت حضوری و تربیت نیروی انسانی توانمند، متعهد و متأهل برای درس مدیریت خانواده و سبک زندگی.

در همین ارتباط، حسن ملکی رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره توجه به موضوع تشکیل خانواده و فرزندآوری در کتاب‌های درسی اظهار کرد: از چند سال قبل درباره بحث خانواده، ضرورت و اهمیت تشکیل خانواده، اهمیت ازدواج و آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی مطالب بسیاری در کتاب‌های درسی لحاظ شده است.

وی افزود: با توجه به قانون اخیر مجلس با عنوان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تأکیدات رهبر انقلاب درباره لزوم حرکت به سمت جوان شدن جمعیت، بازنگری اساسی برنامه‌های درسی نیاز است، حرکت به سوی پیری در جمعیت ایران یک مسئله اساسی است و باید از ابعاد مختلف از جمله برنامه‌های درسی مورد توجه قرار بگیرد و در سطوح و دوره‌های تحصیلی مختلف بر روی این موضوع کار شود.

ملکی متذکر شد: برای توجه به موضوع فرزندآوری باید چند اقدام در آموزش و پرورش انجام شود، مسئله اصلی این است که هم‌اکنون ازدواج بین جوانان با عدم تمایل همراه است بنابراین باید تلاش کنیم انگیزه ازدواج و تشکیل خانواده پررنگ شود که شروع آن از دوره‌های تحصیلی است البته در دوره ابتدایی نمی‌توان از ازدواج سخن گفت، اما می‌توان بُعد ارزشی خانواده را پررنگ کرد و در دروسی همچون مطالعات اجتماعی و ادبیات فارسی می‌توان به این موضوع متمرکز شد.

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به موضوع افزایش جمعیت در برنامه‌های درسی تصریح کرد: وضعیت موجود برای رسیدن به این هدف و ایجاد تغیرات عمده در ذهن و نگرش نوجوانان کافی نیست البته برنامه درسی یک ضلع این تلاش‌ها است و باید در کشور حرکت یکپارچه و هماهنگ با ابعاد گوناگون شکل بگیرد و نیاز است برنامه‌های آموزشی، مدیریتی و قوانین و مقررات تغییر اساسی پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش جمعیت مسئله مهمی است و باید نگرش جامعه نسبت به این موضوع تغییر کند و به اقناع برسند، گفت: جوانان نسبت به ازدواج بی‌تفاوت هستند و باید آن را اصلاح کرد؛ مسئله پیری جمعیت و پیامد‌های منفی آن در ابعاد مختلف باید به شکل دقیق تحلیل و تبیین و در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار بگیرد، وقتی جامعه پیر می‌شود شاهد تبعات منفی آن در تمام ساحت‌های زندگی هستیم به گونه‌ای که از بُعد سیاسی بر امنیت و از بُعد اقتصادی بر نیروی کار تأثیر منفی دارد.
 
منبع: تسنیم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها