سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان خبرداد:

نظارت بر کنترل قیمت‌ها در بازار ادامه دارد

با تصویب تقویم نمایشگاهی ۱۴۰۱ استان کرمان در کارگروه توسعه صادرات استان،عناوین و زمان برگزاری ۲۶ نمایشگاه تخصصی ملی و بین‌المللی در استان به سازمان توسعه تجارت ارسال تا پس از تائید،اجرایی گردد.
کد خبر: ۱۳۵۵۶۷۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمان:سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان درکارگروه توسعه صادرات استان عنوان کرد:تا زمانی که تقویم نمایشگاهی به تصویب و تایید نرسیده است،عقد هرگونه قرارداد و یا اطلاع رسانی در این زمینه مجاز نیست.

حسین مهرابی،با تاکید بر اینکه نظارت ها و جریمه ها در نمایشگاه های استان تقویت و تشدید می‌شود و افزود:در کمیته تخصصی با حضور تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت،دستورالعمل های لازم در خصوص جرائم و نحوه برگزاری تهیه خواهد شد.

وی ابراز داشت:اصل کلی برگزاری نمایشگاه ها برعهده سازمان توسعه و تجارت است و اگر جرائم بازدارنده نیست،می‌توان با این سازمان مکاتبه کرد.

مهرابی،با اشاره به اختلاف نظر شرکت های نمایشگاهی و اصناف در برپایی نمایشگاه های تخصصی گفت:در تقویم نمایشگاهی به دنبال اجرای کار هستیم،اما باید از جنبه های مختلف برنامه را ببینم ضمن آنکه باید حقوق مصرف کننده نیز در رقابت بین نمایشگاه‌ها و اصناف به صورت جدی در نظر گرفته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌ها قانونی هستند و با برگزاری کلی آن مخالفتی نداریم ابراز داشت:از طرفی اصناف در خصوص عرضه مستقیم کالا در برخی نمایشگاه‌های استان حق دارند،چون‌ ممکن است به کسب و کارشان لطمه بخورد و از طرف دیگر نمایشگاه‌ها رسالت پیشرفت و معرفی فناوری را دارند و باید برگزار شوند.

مهرابی گفت:نمایشگاه‌ها فناوری،نوآوری و فرهنگ شهرهای مختلف را به استان می‌آورند،ضمن اینکه جنبه تفریحی هم برای مردم دارند.

وی با بیان اینکه در دنیا کارکرد نمایشگاه ها اشاعه مرزهای دانش و فناوری است،اما از طرفی با اعتراض های اصناف مواجه هستیم،ادامه داد:بخشی از اعتراض ها در خصوص برگزاری تخصصی نمایشگاه‌هاست که نظارت بر آن نیز مضاعف می‌شود.

برپایی نمایشگاه توانمندی های استان کرمان با شناور بودن زمان و مکان (جزیره کیش) با مجری‌گری شرکت نمایشگاه های جنوب شرق برای سال آینده و راه اندازی آزمایشگاه مرجع ویژه سنجش سلامت محصولات کشاورزی در جنوب استان از دیگر موارد مورد تاکید کارگروه توسعه صادرات استان بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها