وزارت دفاع روسیه از برگزاری رزمایش بزرگ هسته ای ارتش این کشور شامل نیروی هوایی، واحدهای منطقه نظامی جنوب و همچنین ناوگان شمال و دریای سیاه خبر داده است.
کد خبر: ۱۳۵۵۱۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز شنبه شخصاً بر انجام رزمایش نظامی عظیم شامل نیرو‌های راهبردی هسته‌ای ارتش این کشور نظارت خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه اعلام کرده است که این رزمایش شامل پرتاب‌های تمرینی متعدد موشک‌های بالستیک قاره پیما و موشک‌های کروز خواهد بود. نیروی هوایی، واحد‌های منطقه نظامی جنوب و همچنین ناوگان شمال و دریای سیاه در این رزمایش عظیم هسته‌ای شرکت خواهند داشت.

«الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی پوتین نیز به همراه وی ناظر بر برگزاری این رزمایش خواهد بود.

انجام این رزمایش در بحبوحه تنش‌ها میان غرب و مسکو بر سر اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با تکرار اتهامات قبلی خود بر ضد روسیه، مدعی شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته است تا به اوکراین حمله کند.

بایدن با استناد به ارزیابی‌های اطلاعاتی گفت: الان من متقاعد شده‌ام که او (پوتین) تصمیم به حمله گرفته است. برای باور به این مسئله دلایلی داریم.

همچنین شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز به نقل از یک مقام دفاعی واشنگتن ادعا کرد که گردان‌های تاکتیکی روسیه در اطراف اوکراین افزایش یافته و نیمی از نظامیان روسی در موقعیت حمله قرار گرفته‌اند.

«مکسار تکنولوژیز» که یک شرکت خصوصی مستقر در آمریکا است، نیز مدعی شد که تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده طی این هفته، فعالیت‌های نظامی را در چندین مکان در سراسر بلاروس، منطقه کریمه و غرب روسیه در نزدیکی مرز اوکراین نشان می‌دهد.

همه این‌ها در حالی است که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که با وجود فضاسازی‌هایی که ایالات متحده آمریکا و کشور‌های غربی انجام می‌دهند، مسکو قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد.
 
منبع: مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها