مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: سامانه مدیریت بهره برداری و حمل چوب آلات، سامانه ایی است که جهت کنترل و مقابله سیستمی با قاچاق چوب آلات است.
کد خبر: ۱۳۵۳۵۶۲
قطع هرگونه درخت در حاشیه و بستر رودخانه ممنوع است به گزارش جام جم آنلاین لرستان: شیرزاد نجفی افزود:  در راستای همکاری صورت پذیرفته فی مابین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شکل گرفته که دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل ها، متولی اجرا و پیاده سازی این سامانه است.
 
وی بیان کرد: قطع هرگونه درخت در حاشیه و بستر رودخانه ممنوع است‌ و هیچگونه بی نظمی در اجرای سامانه مدیریت بهره برداری و حمل چوب آلات را نخواهم پذیرفت.
 
نجفی اظهار کرد: متاسفانه قاچاق چوب یکی از مهمترین عامل تخریب جنگل های زاگرس است و باید برای جلوگیری از این پدیده همه با هم عزمی جدی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه هیچ مدیر شهرستانی حق جابجایی کاربران را بدون هماهنگی با اداره کل ندارد، خاطرنشان کرد: در برخورد با قاچاقچیان چوب ملاحظه کاری و سیاسی کاری معنی ندارد، باید شفاف و بدون اغماض عمل شود.
 
نجفی به سود سرشار حاصل از فروش چوب قاچاق گریزی زد و بیان داشت: مجازات بازدارنده و برخورد جدی با مجرمین، نظارت کافی، ورود کما فی سابق دستگاه قضا و نیروی انتظامی به این معقوله، اقدامات زیربنایی از جمله توسعه زراعت چوب، ایجاد مشوق برای کاشت درختان در روستاها و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای نگهداری و حفاظت از جنگل ها ضروری بوده و بایستی مورد توجه قرا گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها