بی‌اِی‌ئی سیستمز (BAE Systems) از گیرنده فوق‌کوچک سیستم مکان‌یابی خود با نام «میکروگرم-اِم» (MicroGRAM-M) برای نیرو‌های مسلح رونمایی کرد.
بی‌اِی‌ئی سیستمز (BAE Systems) از گیرنده فوق‌کوچک سیستم مکان‌یابی خود با نام «میکروگرم-اِم» (MicroGRAM-M) برای نیرو‌های مسلح رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۳۳۴۶۵۲
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آرمی‌تکنولوژی، شرکت انگلیسی بی‌اِی‌ئی سیستمز (BAE Systems) از گیرنده فوق‌کوچک سیستم موقعیت‌یابی جهانی (جی‌پی‌اِس GPS) خود با نام «میکروگرم-اِم» (MicroGRAM-M) رو نمایی کرده است.

این گیرنده با سیگنال‌های جی‌پی‌اس نظامی «کُد اِم» (M-Code) سازگار است که در برابر جعل و مسدودسازی مقاوم هستند. نیرو‌های مسلح می‌توانند از این گیرنده جی‌پی‌اس برای افزودن قابلیت‌های موقعیت‌یابی، ناوبری و زمان‌بندی (PNT) به ابزاری که در خصوص ابعادشان با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند و همچنین ریزبرنامه‌ها استفاده کنند.

این دستگاه که تقریباً به اندازه یک تمبر پستی است، ابعاد فیزیکی نسخه پیشین خود را حفظ کرده است تا بتوان آن را از طریق اپلیکیشن‌های موجود به‌سرعت ارتقاء داد.

گرگ وایلد (Greg Wild)، مدیر سیستم‌های ناوبری و حسگر‌های بی‌ای‌ئی سیستمز می‌گوید: «ما می‌توانیم میکروگرم-ام را به انواع تجهیزات نظامی، از ابزار‌های دستی سربازان گرفته تا وسایل نقلیه کوچک بدون سرنشین اضافه کنیم و آن‌ها را به سیستم‌های موقعیت‌یابی، ناوبری و زمان‌بندی قابل‌اطمینانی مجهز نماییم؛ بنابراین ما این امکان را داریم که تجهیزات ارتقاء یافته با میکروگرم-ام را در هر مکانی که مشتری بخواهد به‌دستش برسانیم.»

او در ادامه اضافه می‌کند: «میکروگرم-ام به نیرو‌های مسلح راه‌حلی ارائه می‌دهد که از طریق آن می‌توانند حتی در محیط‌های بسیار ناسازگار نیز ارتباطات امنی برقرار کنند؛ چرا که این دستگاه به‌دلیل سازگار بودن با «کد اِم»، در برابر تلاش‌های دشمنان برای ایجاد اختلال در ارتباط مقاوم است.»

به ادعای بی‌ای‌ئی سیستمز، دستگاه میکروگرم-ام دارای قابلیت‌هایی نظیر دستیابی امن و سریع به سیگنال‌های جی‌پی‌اس، افزایش امنیت و انعطاف‌پذیری، جلوگیری از مسدودسازی و جعل اطلاعات است و همچنین در مقایسه با سایر دستگاه‌های هم‌رده‌اش، مصرف انرژی کمتری دارد.

جان واتکینز (John Watkins)، مدیر کل بی‌ای‌ئی سیستمز می‌گوید: «میکروگرم-ام جدیدترین محصول جی‌پی‌اس نظامی براساس «کد ام» است که توسط بی‌ای‌ئی سیستمز ساخته شده است و در محیط‌های بسیار سخت و پُرتنش، آگاهی محیطی بیشتری برای نظامیان فرآهم می‌کند و درنتیجه میزان هدر رفتن مهمات را کاهش می‌دهد. میکروگرم-ام در حال بررسی جهت اخذ تأییدیه‌های مورد نیاز است و انتظار می‌رود تولید انبوه این دستگاه در سال ۲۰۲۲ میلادی تحقق پیدا کند.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها