تحلیلگر مشهور عرب بررسی کرد

پنج دروغ بایدن درباره افغانستان

خروج ۲۲۰۰ دیپلمات و غیرنظامی از کابل

حدود ۱۵ هزار آمریکایی هنوز در افغانستان هستند

آمار‌ها از خروج تعداد نیرو‌های نظامی و غیرنظامی از افغانستان متفاوت است، اما منابع خبری تاکنون از خروج ۲ هزار و دویست نفر از این کشور خبر داده‌اند.
کد خبر: ۱۳۳۲۶۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام امنیتی آمریکا در پایتخت افغانستان اعلام کرد تاکنون بیش از ۲ هزار و دویست دیپلمات و غیرنظامی با پروازهای نظامی از کابل خارج شده‌اند.

به گفته این مقام امنیتی، هنوز مشخص نیست که پروازهای غیرنظامی چه زمانی از کابل از سر گرفته می شود.

آمارها از تعداد نظامیان و غیرنظامیانی که از افغانستان خارج شده‌اند، متفاوت است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در این باره گزارش داد: ان بی سی به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرده مقامات دولت بایدن به کنگره گفته‌اند حدود ۱۵ هزار آمریکایی هنوز در افغانستان هستند.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: یک مسئول آمریکایی اعلام کرده ارتش آمریکا تاکنون بیش از ۳ هزار و دویست نفر را از افغانستان خارج کرده است.

به گفته یک مقام کاخ سفید، روز سه شنبه حدود هزار و صد آمریکایی ساکن دائمی افغانستان و خانواده های آنان از کابل خارج شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز تعداد خروج نظامیان و غیرنظامیان از افغانستان را تاکنون ۲ هزار و دویست نفر اعلام کرده است.

چندی پیش، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سخنانی اعلام کرد آلمان باید فورا تا ۱۰ هزار نفر افرادی را که در برابر آن‌ها مسئولیت دارد، از افغانستان خارج کند.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو پرواز به امارات خواهیم داشت تا نیرو‌های فرانسوی را از افغانستان خارج کنیم.

به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، شماری از کشور‌ها ماموران دیپلماتیک خود را از افغانستان خارج کردند و روند خروج همچنان ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها