سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که برای حفاظت از فرودگاه کابل ۳۵۰۰ سرباز آمریکایی در این فرودگاه حضور دارند.
کد خبر: ۱۳۳۲۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، در پی تحولات اخیر افغانستان، جان کربی، سخنگوی پنتاگون امروز (سه شنبه) در مصاحبه با شبکه سی ان ان هشدار داد که هرگونه حمله به مردم یا عملیاتی در فرودگاه کابل به سرعت پاسخ داده می‌شود.

او در ادامه افزود: «۳۵۰۰ سرباز آمریکایی در فرودگاه کابل مستقر هستند و ما تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت در این فرودگاه می‌کنیم.»

این سخنگو همچنین تاکید کرد: «ما معتقدیم که می‌توانیم روزانه ۵ تا ۹ هزار نفر را از کابل خارج کنیم.»

کربی همچنین با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که سه پایگاه در آمریکا تا هفته‌های آینده آماده اسکانِ تا ۲۲ هزار متحد افغان که با نیرو‌های آمریکایی همکاری می‌کردند، است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روز گذشته پنتاگون اعلام کرده بود که در حال کار بر روی افزایش شمار نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه کابل به بیش از ۳ هزار نفر است.

این در حالی است خبرگزاری اسپوتنیک نیز پیشتر اعلام کرده بود در پی حوادث اخیر پنتاگون هزار سرباز دیگر را به فرودگاه کابل به منظور برقراری امنیت می‌فرستد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چندی پیش از تصمیم جدید خود برای اعزام ۳۰۰۰ نیرو به افغانستان خبر داده بود.

گفتنی است با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس جمهور از این کشور، قدرت به دست این گروه افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را تعطیل کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها